#160232
#Opleiding #Commercieel

Marketing voor niet-marketeers

Introductie

Begrijp de basics in klant- en marktgericht ondernemen. Met zeer realistische praktijksimulatie! Interactief en webbased!

Omschrijving

Marketing verandert razendsnel. Door nieuwe technologieën, wijzigingen in het koopgedrag en de tijdgeest. De sleutel tot blijvend succes? Anticiperen op ontwikkelingen. Ontdek hoe en waarom in deze interactieve opleiding/training:

  • U verwerft de basics van klant- en marktgericht ondernemen.
  • U leert om een commercieel beleid en marketingplan uit te stippelen en te implementeren.
  • U lost marketingvraagstukken creatief op.

Marketing is geen droge kost. In deze opleiding werkt u in team met een zeer realistische praktijksimulatie (Pulvinar Learning Experience). Zo weet u of uw organisatie op het juiste spoor zit – en hoe u ze bijstuurt. U keert huiswaarts met kennis, kunde, het handboek Marketing: toegepast! en 1 jaar toegang tot de e-learning module!

Meet uw talent voor marketing!

Wie na het volgen van deze training zijn/haar talent voor marketing wil testen, kan dat. Een optionele online persoonlijke assessment meet uw marketing talent (de test liegt niet!).

Voor meer info contacteer Luc Verhaeghe op het nummer 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training, met zeer realistische praktijksimulatie, richt zich tot personen die interesse hebben in marketing, maar geen specifieke marketingopleiding genoten. Professionals dus, die de basics willen begrijpen en die willen bijleren over hoe marketing kan bijdragen tot goed klant- en marktgericht ondernemen.

Profielen die de opleiding volgen:

  • Middenkaders in KMO's en 'kleine' zelfstandigen' die op vandaag nog niet gestructureerd op marketing inzetten (vaak omdat ze een verkeerde perceptie hebben van dit vakgebied), maar dat wel zouden willen doen
  • Bedrijfsleiders die hun kennis van marketing wensen te actualiseren of verdiepen
  • Commerciële medewerkers met interesse voor het marketing vakgebied of die wensen door te groeien naar een commerciële managementfunctie (communicatie, product management, digitale marketing,...)

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • De essentiële bedrijfseconomische inzichten om een adequaat commercieel beleid uit te stippelen & toe te passen
  • De kennis van de belangrijkste marketingconcepten en de vaardigheden om ze toe te passen
  • Het opstellen en implementeren van een Marketingplan
  • Het begrijpen en toelichten van marketing- strategische vraagstukken en hoe ze op een creatieve manier op te lossen
2016-232-1-AfbeeldingInDeKijker.jpg

Programma

  • Belangrijkste concepten en toepassingen in marketing & een concreet stappenplan,
  • Techniek om de markt te analyseren & uitwerken v.e. gepast business model,
  • Opstellen van een gestructureerd en onderbouwd commercieel plan,
  • De tools voor B2B, B2C en service-bedrijven en briefing voor de 'learning experience', de realistische praktijksimulatie
  • Marketing Game: ontwikkelen (in team) van een commerciële strategie op basis van een briefing. Interactief en webbased!

 

 

 

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
donderdag 24/10/2019 18:30 21:30
donderdag 07/11/2019 18:30 21:30
donderdag 14/11/2019 18:30 21:30
donderdag 21/11/2019 18:30 21:30
donderdag 28/11/2019 18:30 21:30
donderdag 05/12/2019 18:30 21:30
donderdag 12/12/2019 18:30 21:30
donderdag 19/12/2019 18:30 21:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

Prijsinfo

2016-232-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Johan Vanhaverbeke is actief als expert in strategie en marketing management en heeft tal van strategische en operationele managementopdrachten uitgevoerd voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven en voor kmo's.

Hij is als docent verbonden aan de KU Leuven, Campus Brussel, Odissee Campus Brussel en Aalst en is wetenschappelijk adviseur van de Belgian Association of Marketing (BAM!).

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/er-kan-pas-rendabiliteit-zijn-als-gevolg-van-goed-ondernemen

"Dit was mijn eerste SBM opleiding maar de standaard is direct hoog gezet... Top materie gebracht door een top docent! De praktijksimulatie is fantastisch en werkt echt verslavend!" - Dieter Vanhalst

"Een training die iedereen die de nieuwste inzichten in commercieel denken en doen wil verwerven, zou moeten volgen" - Elsie Demulder