#160232
#Opleiding #Commercieel
i.s.m.

Marketing voor niet-marketeers

Begrijp de basics in klant- en marktgericht ondernemen en zet ze om in de praktijk

Introductie

Begrijp de basics in klant- en marktgericht ondernemen. Met zeer realistische praktijksimulatie! Interactief en webbased!

Omschrijving

Deze training, met zeer realistische praktijksimulatie, richt zich tot personen die interesse hebben in marketing, maar geen specifieke marketingopleiding genoten. Professionals dus, die de basics willen begrijpen en die willen bijleren over hoe marketing kan bijdragen tot goed klant- en marktgericht ondernemen.

Marketing is meer dan reclame maken. Marketing is Ondernemen!

Marketing voor niet-marketeers biedt een intensieve en interactieve opbouw van het actuele marketing vakgebied aan. Alle aspecten van marketing komen aan bod en worden toegelicht en geïllustreerd met actuele voorbeelden.

  • U krijgt de inzichten in marktgericht ondernemen die de prestaties van uw bedrijf sterk  verbeteren,
  • U leert die inzichten toepassen in de praktijk,
  • U leert marketing 'denken' omzetten naar 'doen'

Bij deze training wordt het handboek 'Marketing: toegepast!' gebruikt. Daarbij hoort ook een e-learning platform. Als deelnemer krijgt u dus een praktische leidraad om de training in de praktijk toe te passen, en oefeningen en cases om door zelfstudie de materie nog beter te verwerven.

Meet uw talent voor marketing!

Wie na het volgen van deze training zijn/haar talent voor marketing wil testen, kan dat. Een optionele online persoonlijke assessment meet uw marketing talent (de test liegt niet!).

Voor meer info contacteer Luc Verhaeghe op het nummer 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Middenkaders in KMO's en 'kleine' zelfstandigen' die op vandaag nog niet gestructureerd op marketing inzetten (vaak omdat ze een verkeerde perceptie hebben van dit vakgebied), maar dat wel zouden willen doen
  • Bedrijfsleiders die hun kennis van marketing wensen te actualiseren of verdiepen
  • Commerciële medewerkers met interesse voor het marketing vakgebied of die wensen door te groeien naar een commerciële managementfunctie (communicatie, product management, digitale marketing,...)

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • De essentiële bedrijfseconomische inzichten om een adequaat commercieel beleid uit te stippelen & toe te passen
  • De kennis van de belangrijkste marketingconcepten en de vaardigheden om ze toe te passen
  • Het opstellen en implementeren van een Marketingplan
  • Het begrijpen en toelichten van marketing- strategische vraagstukken en hoe ze op een creatieve manier op te lossen

Programma

  • Belangrijkste concepten en toepassingen in marketing & een concreet stappenplan,
  • Techniek om de markt te analyseren & uitwerken v.e. gepast business model,
  • Opstellen van een gestructureerd en onderbouwd commercieel plan,
  • De tools voor B2B, B2C en service-bedrijven en briefing voor de 'learning experience', de realistische praktijksimulatie
  • Marketing Game: ontwikkelen (in team) van een commerciële strategie op basis van een briefing. Interactief en webbased!

 

 

 

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Datum Startuur Einduur
maandag 11/02/2019 18:30 21:30
maandag 18/02/2019 18:30 21:30
maandag 25/02/2019 18:30 21:30
maandag 11/03/2019 18:30 21:30
maandag 18/03/2019 18:30 21:30
maandag 25/03/2019 18:30 21:30
maandag 01/04/2019 18:30 21:30
maandag 29/04/2019 18:30 21:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

2016-232-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Johan Vanhaverbeke is actief als expert in strategie en marketing management en heeft tal van strategische en operationele managementopdrachten uitgevoerd voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven en voor kmo's.

Hij is als docent verbonden aan de KU Leuven, Campus Brussel, Odissee Campus Brussel en Aalst en is wetenschappelijk adviseur van de Belgian Association of Marketing (BAM!).

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/er-kan-pas-rendabiliteit-zijn-als-gevolg-van-goed-ondernemen

"Dit was mijn eerste SBM opleiding maar de standaard is direct hoog gezet... Top materie gebracht door een top docent! De praktijksimulatie is fantastisch en werkt echt verslavend!" - Dieter Vanhalst

"Een training die iedereen die de nieuwste inzichten in commercieel denken en doen wil verwerven, zou moeten volgen" - Elsie Demulder