#160074
#Opleiding #Auto

Bent u als automotive speler klaar voor de toekomst? NIEUW

Introductie

Overeind blijven in de automotive sector wordt steeds minder vanzelfsprekend. Zeker vandaag blijkt dat managers van automotive bedrijven voor grote uitdagingen staan. Om hierin te overleven en opnieuw te groeien moet u nu het verschil maken. Een strategische toekomstvisie is een must. Daarom is het essentieel om naast het dagelijks beheer van uw bedrijf de tijd te nemen om de toekomst uit te stippelen.

Omschrijving

De automotive sector profiteert van het economisch herstel. Reden tot euforie is er nog niet. Toenemende concurrentie en kritischer wordende consumenten dwingen autohandelaars en dealers sneller in te spelen op nieuwe trends, marktontwikkelingen en veranderende wensen, behoeften en financiële mogelijkheden van klanten en consumenten. Het signaleren, volgen, analyseren en anticiperen op trends en ontwikkelingen is dan ook eerder noodzaak dan luxe.

Wat is het belang van de vergrijzing in de autosector? Hoe kijken jongeren naar mobiliteit? Hoe wijzigt het aankoopproces? Hoe ondergaat de sector de technologische innovaties? Zal de verkoop via internet, ook voor de automotive sector, de klassieke verkoop verdringen? Wat brengt de toekomst voor de aftersales afdeling?

Wilt u het antwoord op deze en andere vragen? Kom dan naar ons seminar 'Bent u als automotive speler klaar voor de toekomst?' en zorg ervoor dat u uw concurrenten steeds een stapje voor bent.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Bedrijfsleiders, zaakvoerders, managers en dealers die verantwoordelijk zijn voor het management van een automotive bedrijf en die de ambitie hebben om hun firma de komende jaren te laten groeien.

Programma

Tijdens dit seminar leert u hoe veranderingen nieuwe mogelijkheden bieden en hoe relevant ze zijn voor u en uw bedrijf. U brengt onzekerheid in kaart, krijgt grip op strategische beslissingen, verkent uw opties en ontwikkelt zo een onderbouwde toekomstvisie voor uw automotive bedrijf.

Programma:

08.00u: Ontvangst met koffie

08.30u: Start seminar

11.00u: Vraag en antwoord

Thierry Durieux is KMO-consultant en zaakvoerder van Retail Management Solutions. Thierry heeft meer dan 20 jaar ervaring in de strategische en financiële begeleiding van ondernemingen die actief zijn in de automotive sector en hij werkt als docent van diverse managementopleidingen voor de sector.

Johan De Lille is KMO-consultant en zaakvoerder van D&V Consulting. Johan heeft meer dan 13 jaar ervaring in de strategische en commerciële begeleiding van ondernemingen actief in de automotive sector en als docent van diverse managementopleidingen voor die sector.