Business Analysis methodology & Principles for Executives

#140252
#Opleiding #Multimedia

Introductie

Het wendbaar managen van constante verandering binnen bedrijven en organisaties is dé overlevingsstrategie geworden van huidige moderne bedrijfsvoering. Uw bedrijf/organisatie moet zich "Agile": "wendbaar, waakzaam, flexibel, ..." kunnen opstellen waarbij het in staat moet zijn om klassieke en evolutionaire bedrijfsmodellen met elkaar te harmoniseren. Daarom hebben steeds meer bedrijven en organisaties nood aan een "Business Analist" om de huidige en toekomstige visie (of business cases) te vertalen naar het aanpassen, bijsturen en veelal vereenvoudigen van bestaande bedrijfsprocessen.

De reële toegevoegde waarde van een goed gevoerde business analyse wordt nog steeds te weinig naar waarde geschat! Het is immers via een integraal uitgevoerde business analyse dat er een transparant inzicht bekomen wordt in o.a. de bedrijfsprocessen en het vakjargon van de organisatie. Op basis hiervan kan vervolgens de juiste software ontwikkelt of aangekocht worden die 1 op 1 beantwoordt aan de vereisten van de business case. Aanpassingen na de "business analyse fase" zijn tot 8 keer duurder dan wijzigingen tijdens de business analyse fase.  Tijdens deze opleidingsdag krijgt u overzicht waarom deze business analyse fase van zo'n essentieel belang is en wat nu juist rol en verantwoordelijkheden zijn van het management team, de business analist en de andere stakeholders.

Deze opleiding is een echte aanrader voor iedere leidinggevende die lid is van het managementteam.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Algemeen directeur (CEO), zaakvoerder, financieel directeur, productie directeur, leden van het managementteam, ...

Voorkennis

Kennis hebben van generieke bedrijfsprocessen is noodzakelijk.

Programma

Deel 1: Het hoe en waarom van Business Analyse [9h00 tot 12h00]

 

  • Hoe men het best niet aanpakt: concrete voorbeelden uit de realiteit gegrepen
  • De toegevoegde waarde van een business analyse
  • Het takenpakket van een business Analist
  • Overzicht competenties van een business analist
  • De rol het management team
  • Business analyse methodologie en principes
  • Best practices

 

Lunch: 12h00 tot 13h00

 

Deel 2: Het ideale traject van business case over business analyse tot succesvolle implementatie [13h00 tot 16h00]

 

  • Praktijkvoorbeelden van Business Cases die duidelijk afgebakend zijn en waarmee een Business Analist mee aan de slag kan
  • Voorbeelden van hoe het niet moet
  • Opmaken van een Business Case: best practices
2014-252-1-OmschrijvingDocent-1-1-incl-1.jpg

Empowered entrepreneur working together with a skilled team of Business & IT professionals for enthusiastic customers

Treasurer and Co-founder at IIBA Brussels Chapter,

Filip has a wide experience both on the technical and on the functional side. He started in the mid eighties as software designer giving to his career the solid foundations needed to be successful.

The wide panel of activity sectors (small & medium enterprises, public, retail, automotive, security, large companies,etc.) where he has been active, gave him the opportunity to gain functional knowledge in almost every domain of the management computer science. This gave him also the opportunity to play multiple technical and non technical roles, on the same or on different projects.

Business wise Filip has a perfect mastery in functional analysis, business process re-engineering, reverse engineering and business process innovation and business strategy.

As a senior professional he keeps his managerial skills updated and finished an MBA in order to adhere to today's high business standards. A fellowship training in juridical expertise completes his actual skills.

His MBTI indicator is ISTJ.

Specialties:

  • Bridging the gap between business and IT.
  • Empowering people.
  • Turning projects into solutions.