#150306
#Opleiding #HRM

Efficiënt rekruteren met de sociale media

Introductie

Gaat u mee in de trend van rekruteren via sociale media of houdt u het toch maar bij uw eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?

Omschrijving

De juiste werknemer vinden voor uw organisatie, is geen evidentie. HR medewerkers vragen zich daarenboven vandaag meer dan ooit af via welk kanaal ze tegen een redelijke prijs hun toekomstige werknemers kunnen bereiken.

Digitale rekrutering en meer specifiek het gebruik van sociale media kan hier een belangrijk rol spelen. Hoe 'brand' u uw bedrijf via Facebook, Twitter, Linkedin en gebruik je deze kanalen efficiënt?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

HR-medewerkers en -verantwoordelijken,

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

In deze workshop maakt u kennis met de meest gebruikte sociale netwerken. We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kan bereiken en uw aanwervingsbeleid kan uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Programma

1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?

  • krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering - en selectiekantoren - interim - sociale media

2. Sociale Media als rekruteringsmiddel

  • Voor - en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
  • Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter,...
  • Welke kanalen schakel ik wanneer in?
  • Return on investment

3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?

  • Gevonden worden: Online branding: hoe bent u als recruiter online vindbaar? In welke mate is uw organisatie online zichtbaar?
  • Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten.
  • Linked-In
    • Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Profiel op LinkedIn: tips & Tricks
    • Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
    • Company pages & Career pages
    • Groepen op LinkedIn
    • Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doet u het?
  • Facebook
    • Gebruik: Profielen, groepen, fanpagina's
    • Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maakt u een Facebook-advertentie?
    • Hoe zorgt u ervoor dat uw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
  • Twitter
    • Gebruik: Hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Twitter Ads

4. Reputatiemanagement

  • Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?

Datum Startuur Einduur
woensdag 10/10/2018 18:30 21:30
woensdag 17/10/2018 18:30 21:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • Syntra West Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

KMO: met de KMO-portefeuille recupereert u tot 40% van het deelnametarief. Voor gratis advies en begeleiding kan u contact opnemen met Kevin Labens op 078 35 36 38 of kevin.labens@sbm.be

Mic Adam. Mic helpt met zijn bedrijf Vanguard Leadership bedrijven en organisaties bij het succesvol implementeren van sociale media als marketing en communicatie tool. Hij is een gedreven en ervaren marketeer en een expert op het gebied van LinkedIn, Twitter, Facebook en Video marketing.