#190611
#Opleiding #Redactie
NIEUW

Overtuigend schrijven voor luie lezers – ‘Training wervende teksten schrijven’


Hoe doet u uw lezer … lézen?

Omschrijving

Wervende teksten schrijven – Training van 1 dag

Ontnuchterend: de modale lezer zit echt niet te wachten op uw communicatie. Moderne, gehaaste klanten doorploegen uw commerciële of informatieve teksten niet voor hun plezier. Nee, zij zijn lui. Zij eisen instant info die er voor hen toe doet.

U steelt tijd die zij aan iets anders willen besteden. Hoe u daarin slaagt? Door hen op hun wenken te bedienen met de inhoud, vorm en stijl van uw tekst. Alleen dan rijft u klanten binnen. Vervult u hun basis-leesbehoeften niét? Dan schuift u hen door naar uw concurrent. Aan u de keuze.

Waarop kicken de doorsnee lezers? Waardoor haken zij af?

Hoe verleidt u hen om voort te lezen? Om niet weg te klikken?

Wanneer reageren zij op uw aanbod?

Op één dag krijgt u alle kennis aangereikt om een goede van een minder goede tekst te onderscheiden. U gaat naar huis met de 10 hyperconcrete schrijftestjes die u een vlekkeloze tekst garanderen.

Wilt u uw kennis meteen omzetten in kunde? Kies dan zonder verpinken voor de tweedaagse workshop ‘Overtuigend schrijven voor luie lezers – Hoe laat u uw lezer uit uw hand eten?’.

Uw trainer: Wim Van Rompuy (Schrijfdokter.be)

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die teksten schrijft voor bedrijven of organisaties, profit & non-profit, commercieel of informatief, scherm of papier. Elke schrijfvorm komt aan bod: mailing & e-mail, webtekst & social media post, blog & persbericht, uitnodiging & interne nota, enzovoort.

Methodologie

Training van één dag met 100% infotainment, tientallen concrete voorbeelden en talloze aha-momenten.

Programma

Training van 1 dag: inhoud (overtuig met ultieme argumenten en ontmijn sluimerende bezwaren). Vorm & stijl (bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer).

Besef dat u tijd steelt

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die zij niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.

Dat is een harde diagnose, ja. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost - op papier en elektronisch. Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. En blijven uw prospecten die in Google op uw webpagina klikken, er wel hangen om te bestellen.

Grijp u vast aan 101 handvaten

Verwacht u ronkende theoretische modellen? Een vijftienstappenplan? Neem dan niét deel aan deze workshops. Kijkt u uit naar 101 hyperconcrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!

Stel elke tekstvraag

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw trainer beantwoordt ze. Laat u dus gaan!

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien

Lesdata

Datum Startuur Einduur
woensdag 06/05/2020 09:30 12:30
woensdag 06/05/2020 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • Sofie@syntrawest.be
2019-611-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Daar gaan jaarlijks 5000 teksten door zijn handen als kwaliteitsbewaker. En helpt hij als Schrijfdokter® bedrijven en organisaties schrijven zoals hun contacten dat verwachten.