Club Sociale Actualiteit - sessie 2

Start van een nieuw seizoen Club Sociale Actualiteit
  • icon Najaar 2024
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Najaar 2024
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Omschrijving

Wilt je bijblijven met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van sociale actualiteit? Dan is de vernieuwde Club Sociale Actualiteit precies wat je zoekt!

Op 16 april gaat onze tweede sessie van start, en we willen je graag uitnodigen om deel te nemen aan dit boeiend netwerk. In deze sessie, die wordt geleid door twee vooraanstaande experts op dit gebied, advocaat arbeidsrecht Kenny Decruyenaere en een gastspreker, krijg je een voorproefje van wat deze club te bieden heeft.

Als je twijfelt over uw deelname aan de hele reeks, bieden we je de mogelijkheid om alleen voor deze sessie in te schrijven.

Waarom zou je dat doen?

Omdat deze sessie de basis legt voor de rest van het programma en je een waardevol inzicht biedt in de onderwerpen die we zullen behandelen. Het is een kans om te proeven van de kennis en expertise die onze sprekers te bieden hebben, en om te ervaren hoe waardevol dit programma voor jou kan zijn.

Wacht niet langer en sluit je vandaag nog aan bij de eerste sessie van de Club Sociale Actualiteit. Ontdek waarom deze bijeenkomsten van onschatbare waarde zijn voor professionals die streven naar kennis en groei op het gebied van sociale actualiteit.

Wie zijn de sprekers?

De sessies worden verzorgd door twee vooraanstaande experts op dit gebied: advocaat arbeidsrecht Kenny Decruyenaere, van het gerenommeerde advocatenkantoor Claeys en Engels, en hr-expert Daniel Stepman, reeds jarenlang zelfstandig sociaal-juridisch adviseur.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

De club sociale actualiteit is een forum waar volgende profielen niet mogen ontbreken:

  • Zaakvoerders en bedrijfsleiders
  • Personeelsverantwoordelijken
  • Verantwoordelijken loon- en personeelsadministratie
  • Adviseurs sociale wetgeving en payroll
  • Leidinggevenden en medewerkers sociale secretariaten

Methodologie

  • De agenda met topics die aan bod komen worden uiterlijk 2 weken vóór de start van de sessie aan de deelnemers bezorgd. Indien er net vóór de start toch nog belangrijke recente wijzigingen voordoen, worden die alsnog voorbereid en besproken.
  • De sessie wordt ook via livestream uitgezonden. Een opname is niet voorzien maar de slides worden voor de afwezigen (en aanwezigen) nagestuurd.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

De sessie start stipt om 18.30 uur gezien de livestream

18.00-18.30: broodjes en drankje

18.30-20.00: deel 1 door de heer Kenny Decruyenaere

20.10-21.00: deel 2 door een gastspreker/vakexpert

21.00-21.30: afsluiten met drankje

***

Deze topics worden behandeld in deze eerste sessie:

Review recente wettelijke ontwikkelingen eind 2022-2023 en begin 2024, met onder andere:

  • Arbeidsdeal nov 2023 met o.a.:
    • Baaldagen (3 x 1 dagen zonder ziekteattest)
    • Recht op deconnectie
    • Recht op opleidingen
  • Europese richtlijnen nov 2023
    • Procedure ontslag dringende redenen
    • Beroep tegen ontslag
  • Wet mei 2023 rond bescherming bij pesterijen
  • Wet aug 2023 ziekte tijdens verlof van kracht vanaf 2024

Op het einde van de sessie is er tijd om jouw vragen te beantwoorden. We overlopen ook kort het programma van de 4 volgende sessies.

Bijkomende info

Locatie

Campus Syntra West Roeselare

Praktisch

Deze eerste sessie gaat door op 5 maart 2024 van 18.30-21.30 uur

Er zijn nog sessies voorzien op

  • sessie 2: 16 april 2024
  • sessie 3: 11 juni 2024
  • sessie 4: 10 september 2024
  • sessie 5: 12 november 2024

Prijs (excl btw)

  • Het is enkel mogelijk om de eerste sessie afzonderlijk te volgen: € 180,00
  • Schrijf je je in voor de resterende 4 sessies, dan betaal je nog € 670,00

De Club Sociale Actualiteit is erkend voor de KMO-portefeuille.

Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel je vraag