Office Assistant - Administratief bediende
Creër jobkansen en ga aan de slag als administratief medewerker!
-
Vanaf 17-09-2025
-
Diverse locaties
-
1 jaar
-
689,70 incl. BTW

Introductie
- Kan je vlot communiceren?
- Ben je georganiseerd en hou je ervan om structuur te brengen in chaos?
- Ben jij nauwkeurig en stressbestendig?
Herken je jezelf hierin? Zet vandaag de eerste stap naar een nieuwe carrière als administratief bediende.
Er zijn verschillende opties mogelijk:
Campus Brugge avondgroep
- Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
- Startdatum: woensdag 17 september 2025
Campus Kortrijk avondgroep
- Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
- Startdatum: woensdag 17 september 2025
Campus Kortrijk vrijdaggroep
- Les op vrijdag overdag 8u30 tot 12u en vrijdagnamiddag 13u tot 16u30
- Startdatum: vrijdag 19 september 2025
Omschrijving
Onze opleiding tot office assistant of administratief bediende biedt je alle tools om een onmisbare schakel te worden in een bedrijf.
Je leert praktijkgerichte vaardigheden zoals organiseren, klantgericht communiceren, werken met MS Office en administratieve processen beheren en optimaliseren.
door onze vakspecialisten. Met deze praktijkgerichte opleiding administratie investeer je in een toekomstgerichte job waarin jouw talent voor orde en ondersteuning echt het verschil kan maken in een onderneming.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Als administratief duizendpoot ben jij de persoon die de administratie in een bedrijf of organisatie op volle kracht doet draaien. Je doet de (handels)correspondentie, houdt agenda's bij, maakt presentaties en kan zelfstandig je taken organiseren en verwerken.
Toelatingsvoorwaarden
- Je hebt een HSO-diploma (ASO, TSO of BSO + 7de jaar)
Als je OK4 hebt in de Vlaamse kwalificatiestructuur kan je starten met de opleiding.
- Indien niet voldaan is aan de voorwaarde diploma secundair onderwijs kan de cursist een gemotiveerde aanvraag indienen, waaruit blijkt dat men het instapniveau reeds op een andere manier heeft bereikt.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
De opleiding is modulair opgebouwd, er is telkens op de laatste les van de module een evaluatiemoment voorzien. Hieronder een overzicht van alle modules:
Digital skills voor de Office Assistant -52u
- Word
- Powerpoint
- Excel
- Outlook
Mondelingen en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u
- Algemene communicatie
- Klantgericht onthaal en telefoneren
- Brieven schrijven
- Verslagen maken
- Klachtenbehandeling
Basis zakelijk Frans - 40u
Basis zakelijk Engels - 40u
Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u
- Focusmanagement- beheer van informatiestromen
- Zelfmanagement en omgaan met veranderingen
- Hybride werken-online samenwerken
Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u
AI-tools voor de Office Assistent -12u
Bijkomende info
Heb je na deze opleiding office assistant de smaak te pakken? Na deze opleiding kan je nog een jaartje verder specialiseren in de opleiding office manager of medical management assistant.
De syllabi worden digitaal ter beschikking gesteld op het online cursistenplatform. Je kunt deze uitprinten of je brengt een laptop mee naar de theorieles.
Getuigschrift
Dit is een door VLAIO erkende opleiding secretariaat en administratie. VLAIO is het Vlaams agentschap voor innoveren en ondernemerschap. Als je slaagt voor alle moduleonderdelen ontvang je een getuigschrift Office Assistant.
Locaties en data
ADRES
- Syntra West Brugge
- Spoorwegstraat 14
- 8200 Brugge Bekijk op Google Maps
ADRES
- Syntra West Kortrijk
- Doorniksesteenweg 220
- 8500 Kortrijk Bekijk op Google Maps
ADRES
- Syntra West Kortrijk
- Doorniksesteenweg 220
- 8500 Kortrijk Bekijk op Google Maps
Of volg het volledige traject!
Wil je meer weten?
Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?
Contacteer onze productmanager
Kelly Bultynck