Office Assistant - Administratief bediende

Creër jobkansen en ga aan de slag als administratief medewerker!

  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 1 jaar
  • icon 689,70 incl. BTW
  • KMO-portefeuille
  • Beroepsspecifieke competenties
  • Opleidingscheques
Inschrijven
  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 1 jaar
  • icon 689,70 incl. BTW
office-assistant-Content.jpg

Introductie

  • Kan je vlot communiceren?
  • Ben je georganiseerd en hou je ervan om structuur te brengen in chaos?
  • Ben jij nauwkeurig en stressbestendig?

Herken je jezelf hierin? Zet vandaag de eerste stap naar een nieuwe carrière als administratief bediende.

 

Er zijn verschillende opties mogelijk:
Campus Brugge avondgroep

  • Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
  • Startdatum: woensdag 17 september 2025

Campus Kortrijk avondgroep

  • Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
  • Startdatum: woensdag 17 september 2025

Campus Kortrijk vrijdaggroep

  • Les op vrijdag overdag 8u30 tot 12u en vrijdagnamiddag 13u tot 16u30
  • Startdatum: vrijdag 19 september 2025

Omschrijving

Onze opleiding tot office assistant of administratief bediende biedt je alle tools om een onmisbare schakel te worden in een bedrijf.
Je leert praktijkgerichte vaardigheden zoals organiseren, klantgericht communiceren, werken met MS Office en administratieve processen beheren en optimaliseren.

door onze vakspecialisten. Met deze praktijkgerichte opleiding administratie investeer je in een toekomstgerichte job waarin jouw talent voor orde en ondersteuning echt het verschil kan maken in een onderneming.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als administratief duizendpoot ben jij de persoon die de administratie in een bedrijf of organisatie op volle kracht doet draaien. Je doet de (handels)correspondentie, houdt agenda's bij, maakt presentaties en kan zelfstandig je taken organiseren en verwerken.

Toelatingsvoorwaarden

  • Je hebt een HSO-diploma (ASO, TSO of BSO + 7de jaar)

Als je OK4 hebt in de Vlaamse kwalificatiestructuur kan je starten met de opleiding.


  • Indien niet voldaan is aan de voorwaarde diploma secundair onderwijs kan de cursist een gemotiveerde aanvraag indienen, waaruit blijkt dat men het instapniveau reeds op een andere manier heeft bereikt.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

De opleiding is modulair opgebouwd, er is telkens op de laatste les van de module een evaluatiemoment voorzien. Hieronder een overzicht van alle modules:

Digital skills voor de Office Assistant -52u

  • Word
  • Powerpoint
  • Excel
  • Outlook

Mondelingen en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u

  • Algemene communicatie
  • Klantgericht onthaal en telefoneren
  • Brieven schrijven
  • Verslagen maken
  • Klachtenbehandeling

Basis zakelijk Frans - 40u

Basis zakelijk Engels - 40u

Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u

  • Focusmanagement- beheer van informatiestromen
  • Zelfmanagement en omgaan met veranderingen
  • Hybride werken-online samenwerken

Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u

AI-tools voor de Office Assistent -12u

Bijkomende info

Heb je na deze opleiding office assistant de smaak te pakken? Na deze opleiding kan je nog een jaartje verder specialiseren in de opleiding office manager of medical management assistant.

De syllabi worden digitaal ter beschikking gesteld op het online cursistenplatform. Je kunt deze uitprinten of je brengt een laptop mee naar de theorieles.

Getuigschrift

Dit is een door VLAIO erkende opleiding secretariaat en administratie. VLAIO is het Vlaams agentschap voor innoveren en ondernemerschap. Als je slaagt voor alle moduleonderdelen ontvang je een getuigschrift Office Assistant.

Locaties en data


Vanaf 17-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Avond

ADRES

Vanaf 17-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Avond

ADRES

Vanaf 19-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Dag

ADRES

Of volg het volledige traject!

  • KMO-portefeuille
  • Beroepsspecifieke competenties
  • Opleidingscheques
Snel aan de slag als medisch secretaresse in een ziekenhuis of dokterspraktijk? Volg deze erkende opleiding!
  • icon 689,70 incl. BTW (1ste jaar)
  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 2 jaar
De drijvende kracht achter een onderneming die zorgt voor efficiëntie, structuur en ondersteuning in het team is de office manager.
  • icon 689,70 incl. BTW (1ste jaar)
  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 2 jaar

Wil je meer weten?

FotoKelly Bultynck
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze productmanager

Kelly Bultynck

Stel uw vraag