Office Assistant - Administratief bediende

Word een meester in communicatie en administratie met onze opleiding Office Assistant!

  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 1 jaar
  • icon 689,70 incl. BTW
  • KMO-portefeuille
  • Beroepsspecifieke competenties
  • Opleidingscheques
Inschrijven
  • icon Vanaf 17-09-2025
  • icon Diverse locaties
  • icon 1 jaar
  • icon 689,70 incl. BTW
office-assistant-Content.jpg

Introductie

  • Kan je vlot communiceren?
  • Ben je georganiseerd en hou je ervan om structuur te brengen in chaos?
  • Ben jij nauwkeurig en stressbestendig?

Herken je jezelf hierin? Zet vandaag de eerste stap naar een nieuwe carrière als administratief bediende.

 

Er zijn verschillende opties mogelijk:

Campus Brugge:

  • Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
  • Startdatum: woensdag 17 september 2025

Campus Kortrijk avondgroep

  • Les op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagvoormiddag van 8u30 tot 12u
  • Startdatum: woensdag 17 september 2025

Campus Kortrijk vrijdaggroep

  • Les op vrijdag overdag 8u30 tot 12u en vrijdagnamiddag 13u tot 16u30
  • Startdatum: vrijdag 19 september 2025

Omschrijving

Onze opleiding tot office assistant of administratief bediende biedt je alle tools om een onmisbare schakel te worden in een bedrijf.
Je leert praktijkgerichte vaardigheden zoals organiseren, klantgericht communiceren, werken met MS Office, administratieve processen beheren, en zoveel meer door onze vakspecialisten. Met deze praktijkgerichte opleiding investeer je in een toekomstgerichte job waarin jouw talent voor orde en ondersteuning echt het verschil kan maken in een onderneming.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als administratief duizendpoot ben jij de persoon die de administratie in een bedrijf of organisatie op volle kracht doet draaien. Je doet de (handels)correspondentie, houdt agenda's bij, maakt presentaties en kan zelfstandig je taken organiseren en verwerken.

Toelatingsvoorwaarden

  • Je hebt een HSO-diploma (ASO, TSO of BSO + 7de jaar)
  • Indien niet voldaan is aan de voorwaarde diploma hoger secundair onderwijs kan de cursist een gemotiveerde aanvraag indienen, waaruit blijkt dat men het instapniveau reeds op een andere manier heeft bereikt.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Digital skills voor de Office Assistant -52u

Word

Powerpoint

Excel

Outlook


  • Mondelingen en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u

Algemene communicatie

Klantgericht onthaal en telefoneren

Brieven schrijven

Verslagen maken

Klachtenbehandeling


  • Basis zakelijk Frans - 40u

  • Basis zakelijk Engels - 40u

  • Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u

Focusmanagement- beheer van informatiestromen

Zelfmanagement en omgaan met veranderingen

Hybride werken-online samenwerken

 

  • Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u

  • AI-tools voor de Office Assistent -12u





Bijkomende info

Deze éénjarige opleiding start opnieuw op vanaf september 2025.

Meer info volgt binnenkort.



De syllabi worden digitaal ter beschikking gesteld op het online cursistenplatform. Je kunt deze uitprinten of je brengt een laptop mee naar de theorieles.


Getuigschrift

Wie deze opleiding met succes beëindigt, ontvangt een getuigschrift Office Assistant, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen.


Locaties en data


Vanaf 17-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Avond

ADRES

Vanaf 17-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Avond

ADRES

Vanaf 19-09-2025
1 jaar
Inschrijven

€ 689,70 incl. BTW

Dag

ADRES

Wil je meer weten?

FotoKelly Bultynck
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Productmanager

Kelly Bultynck

Stel uw vraag