Ondernemerschap en branding voor gidsen

Jezelf als gids op de kaart zetten!
Schrijf in
  • icon Vanaf 19-02-2024
  • icon Ieper
  • icon 7 sessie(s)
  • icon 78,65 incl. BTW

Ondernemerschap en branding voor gidsen

Jezelf als gids op de kaart zetten!
  • icon Vanaf 19-02-2024
  • icon Ieper
  • icon 7 sessie(s)
  • icon 78,65 incl. BTW
  • nieuw

Ondernemerschap en branding voor gidsen

Jezelf als gids op de kaart zetten!
  • icon Vanaf 19-02-2024
  • icon Ieper
  • icon 7 sessie(s)
  • icon 78,65 incl. BTW

Introductie

In deze module wordt het ondernemerschaps-aspect van de storyteller/gids in spe aangescherpt.

Omschrijving

Je leert een (huis-)stijl of personal branding ontwikkelen die past bij jouw product. Zo kan je deze lijn doortrekken bij alle commercialisatie, waarbij het gebruik van digitale tools en de aanwezigheid op het web essentieel zijn.

Deze oefening met de bijhorende informatie kan dan geïntegreerd worden bij het ontwikkelen van het eigen nieuw toeristisch product.

Voor meer info en inschrijving kan u ook terecht bij trees.vanelslander@syntrawest.be.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Regiogidsen, stadskusten, biergidsen, wijngidsen, etc.

Voorkennis

Basisopleiding (regio)gids wordt aangeraden.

Methodologie

Theoretische lessen met paktijktoepassing/opdrachten.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Personal branding  

  • Hoe presenteer je jezelf als merk aan anderen waarbij je positieve beelden en associaties oproept?
  • Hoe maak je gebruik van je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen?
  • Hoe laat je je klanten zien wie je bent en waar je voor staat?
  • Hoe zorg je ervoor dat die stijl ook overeenkomt met jouw aangeboden product of dienst?
  • Hoe trek je die stijl door in alle communicatie?

Digitale marketing

  • ?Welke digitale marketingmiddelen zijn interessant voor de storyteller/gids? En hoe kunnen die toegepast worden?
  • Hoe kan een eenvoudig digitaal marketingplan uitgewerkt worden?
  • De focus ligt op on ‘social media’: facebook-instagram – YouTube – TikTok

Klantencyclus en service blauwdruk

  • ?Wat is de klantencyclus? Wat is een service blauwdruk?
  • Er wordt een link gelegd met de klanten-‘beleving’ (‘customer experience’), de afstemming met de doelgroep (klant) en ‘design thinking’: de klantenbeleving moet steeds centraal staan bij het ontwikkelen van elk nieuw product of dienst.

Statuut, wetgeving, rendabiliteit en aansprakelijkheid

  • ?Met welke wetgeving moet er rekening gehouden worden om actief te zijn als gids?
  • Welk statuut aannemen als gids?
  • Hoe een (marktconforme) prijszetting hanteren?
  • Hoe een rendabele activiteit uitbouwen?
  • Met welke aansprakelijkheids-problemen kan de gids geconfronteerd worden en hoe kan hij zich hiervoor eventueel verzekeren?

Bijkomende info

6 sessies op maandagavonden vanaf 19 februari telkens van 18.30 tot 22.00,

voorstelling opdracht op maandag 17 juni 2024

Inschrijvingsgeld: 65€ excl. BTW

Docenten:

Wesley Butstraen, Creatieve communicator en stafmedewerker Toerisme Ieper

Ives Merlevede, boekhouder met een hart voor de toeristische sector

Lesplaats: Syntra West campus Ieper, Grachtstraat 13 (1° verdieping)

Inschrijvingsgeld: 65€ excl. BTW

Presentaties en aanvullende materialen.

Locaties en data


Vanaf 19-02-2024
7 sessie(s)
Schrijf in

€ 78,65 incl. BTW

Planning

ma (19/02/2024) 18:30 - 22:00
ma (26/02/2024) 18:30 - 22:00
ma (04/03/2024) 18:30 - 22:00
ma (11/03/2024) 18:30 - 22:00
ma (18/03/2024) 18:30 - 22:00
ma (15/04/2024) 18:30 - 22:00
ma (17/06/2024) 18:30 - 22:00

Duur

ma 19-02-2024 t.e.m. ma 17-06-2024

ADRES


Wil je meer weten?

FotoLissa Van Hecke
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Productmanager

Lissa Van Hecke

Stel je vraag