Sales en marketing - voltijdse dagopleiding
Intermediaire schakel tussen klant en bedrijf
Introductie
Ben je gebeten door sales en benieuwd naar de nieuwste marketingtechnologieën? Wil je deze twee feilloos op mekaar afstemmen en je marktwaarde verdubbelen? Volg dan deze voltijdse dagopleiding en praat vanaf dag één mee met sales- en marketingmanagers. Leer tijdens deze opleiding je sterktes als agressieve 'hunter' of innemende 'farmer' kennen.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Deze praktijkgerichte dagopleiding is gericht naar mensen die zich op één jaar tijd willen specialiseren in het vakgebied 'sales & marketing'. Je kunt in dienstverband gaan werken of zelfstandig aan de slag gaan.
Toelatingsvoorwaarden
Je bent minimum 18 jaar.



Programma
Dit modulair traject is opgebouwd uit 4 onderdelen:
1) Commercieel afgevaardigde
M: Algemene communicatie: sociale vaardigheden, assertiviteit en zelfkennis (28u)
M: Commerciële communicatie en offerte opmaak (20u)
M: Beheer klantenportefeuille en prospectie (24u)
M: Markt in kaart brengen en data-analyse (24u)
M: Accountmanagement (32u)
M: Het verkoopgesprek in B2B omgeving (40u)
M: Commercieel presenteren (20u)
Eindproef
2) Marketingcoördinator
M: Marketingfundamenten en oriëntatiegesprekken (16u)
M: Customer focus (32u)
M: Marktonderzoek (20u)
M: Marketing mix (48u)
M: Projectwerking en storytelling(20u)
M: Klantgericht schrijven (20u)
M: Bouwen aan een emotionele merkrelatie (20u)
M: Marketingstrategie (28u)
M: Digitale transformatie (24u)
M: Projectwerking (12u)
Eindproef
3) Start me up: ondernemerschap
M: futureproof ondernemen (4u)
M: pitchen (8u)
M: basis boekhouden (12u)
M: opstellen financieel plan (12u)
M: opstarformaliteiten (4u)
Eindproef
4) Stage
25 werkdagen
In deze opleiding geven verschillende docenten les die dagdagelijks in de praktijk staan. Op deze manier wordt de nodige beroepskennis aangereikt.