Meten is weten! Klantgegevens verzamelen en gebruiken via gratis tools


Leer klantgegevens benutten die zorgen voor een betere dienstverlening
#210258
#Webinar #Commercieel

Omschrijving

De meeste klantinteracties zijn digitaal. En digitaal betekent: standaard meetbaar. Maar welke klantgegevens zijn echt nuttig te verzamelen? En hoe gebruik je die dan vervolgens om meer te verkopen of een betere dienstverlening te bieden? U leert het in deze opleiding!

Schrijf u in en u leert:

  • waar uw klanten interessante gegevens achterlaten en hoe u deze verzamelt met gratis tools,
  • hoe u data uit uw kassa, uw website, uw boekhouding,... analyseert,
  • hoe u data gebruikt in commerciële acties

U weet na deze online opleiding van 4 x 2 uur hoe u een vliegwiel maakt ter promotie van uw producten en diensten!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Verkoopt u aan consumenten?  Wil u interessante klantgegevens leren verzamelen, analyseren en commercieel gebruiken? Dan is deze opleiding voor u!

Programma

In 4 online sessie van 2 uur:

  • doorlopen we het aankoopproces van klanten en identificeren we de verschillende interacties waarin klanten gegevens achter kunnen laten.
  • leren we welke conversiedoelen bij te houden, hoe deze in te stellen en hoe de verzamelde data juist te interpreteren.
  • leren we niet alleen de ins en outs van je conversieratio’s, maar ook hoe zij verschillen tussen type gebruikers of op verschillende momenten gedurende de dag.
  • kijken we kort naar het type data in uw kassasysteem, de website en de boekhouding. Op basis van specifieke (gratis) tools helpen we u verder op weg in het datalandschap. Daarbij zoomen we specifiek in op Microsoft’s Clarity en Google Analytics 4 (GA4). Met deze tools bent u respectievelijk in staat om allerlei kwalitatieve en kwantitatieve data van uw gebruikers te capteren.
  • maken we de stap naar mogelijke en eenvoudig inrichtbare marketingacties waarmee u de concurrent te baas bent. Met sommige data kan u direct aan de slag, op een geautomatiseerde manier. Dergelijke marketing automation stelt u in staat om een vliegwiel ter promotie van uw producten en/of diensten te creëren.