#111398
#Opleiding #Commercieel

Marketing en communicatie - voltijdse dagopleiding


Zet jezelf in de markt!

Introductie

Zet jezelf in de markt!

Ben je geboeid door marketing en communicatie? Dan is deze opleiding de eerste stap in de goede richting!

In deze opleiding maak je eerst kennis met de boeiende wereld van de marketing. We stomen je in het eerste semester klaar tot een echte marketingcoördinator! Je krijgt niet enkel het luik marketing maar ook de nieuwste verkooptechnieken en inzichten komen uitgebreid aan bod.

Na dit intensief marketing bad komen nog de luiken 'social media' en 'eventmanagement' aan bod:

Bij de module 'social media' kom je in de wereld terecht van Facebook, LinkedIn en Twitter! Vandaag de dag is social media niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Naast persoonlijk gebruik doen steeds meer bedrijven beroep op social media, voor zowel klantenwerving als personeelsselectie of commerciële acties.

In een commercieel, innoverende organisatie is een cruciale rol weggelegd voor de social media expert. Hij is als geen andere geplaatst om een bedrijf wegwijs te maken in de continue verandering die deze sector ondergaat.

Bij de module 'eventmanagement' leer je diverse soorten van evenementen managen. De dag van vandaag weten ondernemingen maar al te goed dat evenementen een noodzakelijk onderdeel zijn van de marketing– en communicatiestrategie.

Zij doen dan ook vaak beroep op een specialist die de nodige kennis en kunde heeft om evenementen zoals congressen, beurzen, academische zittingen, seminaries, modeshows en muziekhappenings voor te bereiden, te coördineren en te leiden.

Het spreekt voor zich dat een organisator van evenementen over een brede waaier aan praktische vaardigheden en theoretische kennis moet beschikken om een evenement van A tot Z tot een goed eind te brengen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding richt zich naar jonge mensen, die na het secundair onderwijs dit beroep willen aanleren. Ook gemotiveerde personen die zich wensen om te scholen kunnen deze studierichting aanvatten.

Toelatingsvoorwaarden

Je bent minimum 18 jaar.

event-manager-1-1_2011-1398.jpg

Programma

MARKETING EN SALES ASSISTANT (256U)

DEEL 1

  • Introductie tot het beroep (4 uren)
  • Marketingconcept (8 uren)
  • Marketingmix: (60 uren)
  • Marktonderzoek (28 uren)
  • Verkoopstechnieken (20 uren)
  • Presentatietechnieken (8 uren)

DEEL 2

  • Eindwerkbegeleiding (8 uren)
  • Marketingplanning en- strategie (28 uren)
  • Direct marketing (16 uren)
  • Nieuwe marketingtechnologieën (20 uren)
  • Klantengedrag (16 uren)
  • Salesmanagement (20 uren)
  • Communicatie (20 uren)
  • Eindproef

SOCIAL MEDIA CONSULTANT (76U)

  • Strategy & policies
  • Efficiency & monitoring
  • Content managing
  • Youtube concept
  • Privacy & wetgeving
  • Eindproef

EVENTMANAGER

Deel 1: basismodule evenementen (88u)

  • Introductie met het beroep van organisator van evenementen
  • Referentiekader & projectmanagement
  • Communicatievaardigheden
  • Toegepaste wetgeving
  • Moduleproef

Deel 2: organisatie van evenementen (72u)

  • Commerciële vaardigheden
  • Diverse evenementen
  • Moduleproef

Eindproef

ONDERNEMERSSKILLS

STAGE

Getuigschrift

Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door de Vlaamse Gemeenschap:

  • Diploma marketing en sales verantwoordelijke
  • Diploma copywriter
  • Diploma social media consultant
  • Diploma eventmanager

Het diploma wordt enkel toegekend aan deelnemers die regelmatig de lessen bijwonen, slagen voor de examens van de verschillende vakken, de stage succesvol doorlopen, eindwerken maken en deze met succes verdedigen voor een jury.

In deze opleiding geven verschillende docenten les die dagdagelijks in de praktijk staan. Op deze manier wordt de nodige beroepskennis aangereikt.