#170546
#Opleiding #Commercieel

Facebook marketing


Facebook als aantrekkelijk marketingkanaal voor uw bedrijf

Omschrijving

Heeft uw Facebook-pagina maar een handjevol volgers? Kunt u de likes op één hand tellen? En laat uw content uw doelpubliek koud? Hoog tijd voor Facebook-marketing!

We doen in twee modules uit de doeken hoe u via Facebook bouwt aan uw merk, leads genereert en van uw klanten heuse fans maakt.

Na deze opleiding:

  • kent u de werking van Facebook op uw duimpje
  • deelt u berichten die de juiste snaar raken
  • haalt u meer uit uw Facebook-advertenties

Alleen zakelijke klanten? Ook dan zet u met ijzersterke Facebook-marketing uw bedrijf op de kaart.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

De opleiding Facebook Marketing is bedoeld voor iedereen die zich met zijn/haar bedrijf of zaak wil profileren in een locale, nationale of internationale context.

Bijkomende info

  • De training Facebook Marketing bestaat uit 2 modules. Wie zich inschrijft voor module 2 wordt verondersteld om (mede)beheerder te zijn van de Facebook bedrijfspagina in zijn of haar organisatie.
  • Gelieve uw eigen laptop te voorzien.

Programma

Deelnemers kunnen zich inschrijven voor één module of voor beide modules.

Toelichting: zie tab omschrijving.

 

Programma module 1: Bouwen aan uw merk op Facebook

  • Omdat uw persoonlijk profiel persoonlijk is, zorgen voor een goede privacy
  • We maken of optimaliseren uw bedrijfspagina
  • We zorgen voor de juiste instellingen zodat uw pagina het best rendeert
  • Welke types van berichten kunt u plaatsen en hoe kunt u ze optimaliseren?
  • Welke gratis tools kunt u gebruiken om visuele berichten te maken?
  • Hoe omgaan met recensies en berichten (zowel positieve als negatieve)?
  • U leert de statistieken van uwFacebook pagina interpreteren
  • U leert hoe u efficiënt Facebook kunt gebruiken en er niet veel aan te verliezen

Programma module 2: Hoe meer halen uit Facebook via advertenties

  • We leren u de structuur van advertentiecampagnes op Facebook
  • We gaan in op de verschillende soorten advertentie en hoe u ze inzet
  • U maakt een advertentie account aan
  • U leert het onderscheid tussen promoten en adverteren
  • Hoe gesponsorde updates inzetten?
  • Hoe uw doelgroep op Facebook bereiken - targetting strategie
  • Gebruik maken van de Facebook Advertentie manager voor meer mogelijkheden
  • U leert hoe A/B testing een meerwaarde kan zijn
  • U bereikt de mensen die uw website hebben bezocht via Facebook pixel en remarketing
  • Hoe uw Facebook advertentie succes meten?

TIP! Lees deze testimonial: De opleidingen zijn echt gericht op de specifieke doelgroepen.

2017-546-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Mic Adam helpt bedrijven met hun social business. Zijn focus en expertise liggen op het gebied van marketing, community management en sociale media. Daarnaast focust hij ook social selling en social recruitment.

Mic bouwde zijn carrière in general management en sales & marketing functies in B2B en B2C bedrijven, waaronder Wang Laboratories, Kryptonite Corp., Van Aerden Group, Ophardt Hygiëne Technik en Unisys.

LEES OOK https://sbm.be/testimonials/de-opleidingen-zijn-echt-gericht-op-de-specifieke-doelgroepen