#180321
#Opleiding #Commercieel
i.s.m.

Expert Klantgerichtheid (Certified training)

Transformeer van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie

Introductie

Word expert klantgerichtheid. De training zal uw organisatie boosten. Op het vlak van klantgerichtheid. Op het vlak van financiële cijfers.

Klantgerichtheid is een bewuste en strategische keuze, zowel in profit als non-profit organisaties. Het start bij uw bestaansreden (wat wilt u dat klanten over u zeggen). Vanuit uw visie en missie bepalen wat uw klanten mogen ervaren - de klantenbeleving of customer xperience - is een bijzonder uitdagende opdracht.

Customer Xperience Design is een doordachte manier om als organisatie duurzaam het verschil te maken t.o.v. uw concullega's.

Omschrijving

Met uw organisatie aan klantgerichtheid werken, loont. Meer zelfs: organisaties die het bijzonder goed doen inzake klantgerichtheid, halen veel betere cijfers. En ook medewerkers kiezen vaker voor bedrijven waar de klant centraal staat.

Ook voor de non-profit sector is dit belangrijk. De noodzaak tot verder professionalisering brengt deze sector voor gelijksoortige uitdagingen.

  • Hoe evolueert uw organisatie naar een klantgerichte organisatie?
  • Welke acties kan u daartoe opzetten?
  • Hoe krijgt u medewerkers gemotiveerd zodat zij volop voor de klant gaan?
  • Welke klantbevragingen zet u best op en hoe gaat u aan de slag met de resultaten?
  • Hoe krijgt u de volledige organisatie on board?
  • Wat betekent een professioneel klachtenmanagement?

Tal van vragen, waar we tijdens de opleiding tal van antwoorden op geven.

Een expert worden inzake klantgerichtheid kan u leren. Stap voor stap ontdekt u de uitdagende wereld van een klantgerichte organisatie. Samen met andere leergierige klant-ambassadeurs analyseren we tal van theoretische modellen, praktische cases. Om het leereffect te maximaliseren, gebruiken we materiaal van verschillende toporganisaties die al bewezen hebben dat het anders kan.

De training zal uw organisatie boosten, zowel op het vlak van klantgerichtheid, als op het vlak van financiële cijfers. Zo veel is zeker.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Middle management en senior management in bedrijven, publieke overheden, social profit en non profit organisaties.

Voor wie binnen zijn bedrijf of organisatie het change proces van productgericht naar klantgericht ondernemen wil leren organiseren en managen, de customer xperience wil leren "designen", de verandering in het gedrag van de medewerkers wil leren aansturen, de klantenbevragingen wil leren opzetten.

TIP! Klantgericht werken als organisatie vraagt om een klantgerichte cultuur. De klantgerichte filosofie moet worden gedragen door alle medewerkers, te beginnen met de CEO. Wie binnen zijn/haar bedrijf of organisatie de rol van Customer Xperience Officer wil opnemen, werkt bij voorkeur rechtstreeks onder de CEO.

Bijkomende info

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding bent u in staat om de rol van Customer Xperience Officer binnen uw bedrijf of organisatie op te nemen.

Programma

Klantgerichtheid is een bewuste en strategische keuze. Het start van bij je bestaansreden als bedrijf of als organisatie. Vanuit uw visie en missie bepalen wat uw klanten mogen ervaren - de klantenbeleving of customer xperience - is een uitdagende opdracht. Customer Xperience Design is een doordachte manier om als bedrijf het verschil te maken.

Opbouw van de certified training Expert Klantgerichtheid

1. Introductie tot customer xperience

2. Organisatie

  • Customer Xperience Design
  • Verandermanagement opzetten in lijn met klantgerichtheid
  • Organisatorische principes van klantgericht leiderschap

3. Klanten

4. Medewerkers

5. Performance

6. Praktische case voorleggen

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Datum Startuur Einduur
dinsdag 12/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 19/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 26/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 02/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 23/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 30/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 07/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 14/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 21/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 28/05/2019 18:30 21:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be
2018-321-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Joost Cottyn heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van bedrijven en organisaties inzake klantgerichtheid (customer xperience design). Nadat hij eerst sales ervaring heeft opgedaan in verschillende omgevingen en zelf sales trainers ging aansturen, werd hij verantwoordelijk voor deze strategische hefboom van van gewone organisatie excellente organisaties te maken.

Naast zijn inhoudelijke expertise is hij in staat om de juiste methodologie toe te passen, om een zo groot mogelijke return te realiseren inzake klantgericht handelen. Zijn bezieling en enthousiasme maken het echte verschil. Je moet hem gezien hebben om het te begrijpen. Hij staat er!

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/je-hebt-ook-organisaties-die-beweren-geen-klanten-te-hebben

"Het waren steeds goed gevulde avonden. Elke keer ging ik naar huis met iets om direct toe te passen, iets om te onthouden en iets om over na te denken. We werden in groep getriggerd en uitgedaagd om de zaken met een verruimde mindset te bekijken. Nooit kreeg ik het gevoel dat Joost Cottyn een ingestudeerd nummer aan het brengen was, hij nam de groep mee langs een goed doordacht traject." - Sven Masselin, Service Manager - Ebo-Enterprises (volgde de het pilot traject Expert Klantgerichtheid)