#190085
#Opleiding #Commercieel

Digitale marketing van A tot Z


Stel een rendabel online communicatieplan op

Omschrijving

Denkt u net als veel (digitale) marketeers dat Google en Facebook de fundamenten zijn voor een sluitend marketingplan? Dan herziet u uw mening na het volgen van deze opleiding. Gegarandeerd! Online marketing omvat immers zoveel meer. Samen doorlopen we het complete spectrum aan actuele online mogelijkheden waar een (digitale) marketeer het verschil mee maakt. Verlies geen terrein op uw concurrenten!

Volg deze opleiding en u leert:

  • de terminologie kennen, de digitale marketingvormen interpreteren en campagnes berekenen
  • hoe u de verschillende opties inzet om uw organisatie een maximale digitale boost te geven. Als KMO of als internationale speler
  • digitale marketingcampagnes begrijpen, evalueren en kritisch bekijken. En de juiste keuzes maken op de lokale en internationale digitale advertentiemarkt

Na het volgen van deze opleiding weet u waarover u praat als het om digitale marketing gaat. En waarmee u concreet start!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • U bent een (digitale) marketeer of u ambieert deze functie
  • U wil inzicht hebben in het het digitale marketingvak omdat dat voor u interessant is (als zaakvoerder, als commercieel of administratief medewerker, ...)

Bijkomende info

Gelieve uw eigen laptop te voorzien.

Programma

Sessie 1: De digitale media op de (lokale) advertentiemarkt

  • Wat zijn digitale media?
  • Wat is het betalend aanbod op de (lokale) markt

Sessie 2: Branding

  • Wat is branding?
  • Wat is een klassieke digitale branding campagne?
  • Welke formaten kunnen we hiervoor inzetten?
  • Hoe wordt een branding campagne berekend?
  • Hoe wordt een branding campagne geëvalueerd?

Sessie 3: Performance

  • Wat is het verschil met branding?
  • Wat is specifiek aan een performance campagne?
  • Welke formaten kunnen we hiervoor inzetten?
  • Hoe wordt een performance campagne berekend?
  • Hoe wordt een performance campagne geëvalueerd?

Sessie 4: Inkoopproces media &  Programmatic Advertising

  • Wat is programmatic advertising?
  • Hoe wordt media vandaag ingekocht?
  • Wat zijn de voor- en nadelen aan automatisatie?
  • Hoe koop ik zelf programmatic advertising aan?

Sessie 5: Inleiding tot sociale media & native advertising

  • Welke sociale media gebruik ik om te adverteren?
  • Voor welke doelstelling (branding/performance) gebruik ik sociale media?
  • Wat is native advertising?
  • De kracht van digitale native advertising
  • Het inkoopproces van native advertising

Sessie 6: SEO / SEA + Google Analytics + Data

  • Wat zijn zoekmachines? (Google,Google Home, Amazon (AMSO) en andere populaire marktplaatsen)
  • Wat zijn zoekmachine-advertenties?
  • Hoe koop ik ze aan?
  • Wegwijs in een Google Analytics account
  • Wat zijn data? Wat kan ik er mee doen?  
  • Welke soorten data zijn er? Wat zijn de valkuilen (GDPR)

Sessies 7 en 8 worden gebruikt om de verworven kennis om te zetten in vaardigheden. We werken samen een aantal cases uit en bespreken ze.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 27/04/2020 09:30 12:30
maandag 27/04/2020 13:30 16:30
maandag 04/05/2020 09:30 12:30
maandag 04/05/2020 13:30 16:30
maandag 11/05/2020 09:30 12:30
maandag 11/05/2020 13:30 16:30
maandag 18/05/2020 09:30 12:30
maandag 18/05/2020 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • Sofie@syntrawest.be

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 04/02/2020 18:45 21:45
dinsdag 11/02/2020 18:45 21:45
dinsdag 18/02/2020 18:45 21:45
dinsdag 03/03/2020 18:45 21:45
dinsdag 10/03/2020 18:45 21:45
dinsdag 17/03/2020 18:45 21:45
dinsdag 24/03/2020 18:45 21:45
dinsdag 31/03/2020 18:45 21:45

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Syntra West Kortrijk
  • Doorniksesteenweg 220
  • 8500 Kortrijk
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • Sofie@syntrawest.be
2019-85-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Lieselot Vandenbroucke is professioneel gepokt en gemazeld in digitale marketing. Sinds 2007 werkte ze binnen verschillende online advertentiebedrijven als Business Development Manager en leerde ze alle kanten van de digitale waaier kennen. Als consultant ondersteunt ze ondernemingen in het vinden van de beste digitale marketing oplossingen.