#190524
#Opleiding #Commercieel

Bouwen aan uw merkidentiteit: branding van A tot Z


Breng uw DNA, klanten, acties, strategie en huisstijl in kaart

Omschrijving

Uw merk is wat anderen over u zeggen als u niet meeluistert.

Waarom bestaat u als bedrijf of zaak? Wat is uw waarde en wat zijn uw waarden? Hoe onderscheidt u zich van uw concurrenten? Wat wil u uitstralen? Welke boodschap wil u communiceren? Wie wil u als klanten? Wie wil u als medewerkers? En wat wil u dat ze over u zeggen?

Een duidelijke identiteit is van levensbelang voor uw bedrijf of zaak. Het is ook het fundament voor al uw communicatie. Een consistente “branding” zorgt voor herkenbaarheid bij uw klanten én medewerkers. Als ze weten waar u voor staat, hebt u hun vertrouwen. Weten ze het niet, dan haken ze af. Communiceer helder en systematisch. Het doet wonderen voor uw merkidentiteit.

In de opleiding:

  • wordt u gecoacht in het definiëren van uw merk 'fundamenten': missie, visie, DNA en interne waarden
  • leert u het belang van een merk- en stijlgids om een consistente, en toch onderscheidende merkidentiteit te creëren
  • zoomen we in op uw klanten en de mogelijke touchpoints. En leert u het verschil tussen een content- en een online of employer branding strategie

Kortom, we reiken u de handvatten aan voor succesvolle branding. Stapje voor stapje. Met praktijkvoorbeelden van hoe het wel en niet moet. Tina Fabry coacht u met behulp van haar unieke tool: het “brand essence wheel”. Een aanrader!

Gerelateerde opleidingen:

  • Content marketing: van strategie naar plan
  • Krijg grip op uw klanten. Zo maakt u Personas en Customer Journeys.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. En de merkidentiteit (brand) volledig in kaart wil brengen. Of herzien.

Programma

In de opleiding komen aan bod:

  • Wat is een merk?
  • Het Brand Essence Wheel
  • Hoe bepaalt u het fundament van een merk? (met cases en voorbeelden: missie visie en positioneringswaarden)
  • Welke elementen bepalen het merkgevoel? (met cases en voorbeelden van merknaam, tagline en brand guide)
  • Hoe uw merkstrategie bepalen? (met voorbeelden van strategieën: marketingstrategie, contentstrategie, employer branding strategie)
  • Hoe krijgt u een beeld van de brand lovers: persona, customer journey en touch points
  • Merkcampagne: na de inhoud, het creatieve luik (met het belang van concept creatie, tool creatie en implementatie)
2019-524-2-OmschrijvingDocent-1.jpg

Tina Fabry. Expert in marketing en communicatie. Gepassioneerd in het bijblijven in haar vakgebied & het delen van haar kennis met anderen.