Adverteren op social media kanalen voor starters

Meer omzet met social commerce
  • icon Najaar 2024
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Najaar 2024
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Omschrijving

Facebook, Instagram, ... U maakt als ondernemer ongetwijfeld al gebruik van één of meerdere kanalen. Maar bereikt u uw klanten? Slaagt u er in om interactie met hen te creëren en nieuwe klanten te verleiden om bij u aan te kopen?

Mensen gebruiken sociale media in de eerste plaats voor het contact met vrienden en kennissen. Uw advertentie in hun tijdslijn kan storend zijn en uw posts worden misschien zelfs helemaal niet getoond.

Wil u een social media strategie voor uw zaak die meetbaar bijdraagt tot het versterken van uw merk en het verkopen van uw producten of diensten?

Schrijf u dan in voor deze leuke reeks en u leert hoe u meer omzet creëert met social commerce.

 

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Verkoopt u aan consumenten? Wilt u meer omzet halen met social commerce? Bent u de beheerder van uw social media bedrijfsprofielen? Dan is deze opleiding voor u!

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

De reeks bestaat uit drie sessies:

  • Een eerste, algemene sessie  
  • En twee specifieke sessies:
    • Facebook
    • Instagram

In de eerste sessie doorlopen we het social media canvas, waarmee u uw social media aanpak structureert voor meer effect.

In de tweede en derde sessie duiken we in de praktijk, per social medium. Hoe werkt het medium? Welke functies kent het medium? En hoe worden ze commercieel ingezet? worden, bijvoorbeeld door te adverteren.

Onderwerpen die tijdens de reeks aan bod komen:

  • De kracht van microcontent, hashtags en tagging in bio en posts
  • De vertaalslag van de doelstellingen naar relevante KPI’s voor social media
  • Het bpalen van relevante contentthema’s en contentvormen
  • Hoe om te gaan met (positieve en negatieve) reacties
  • De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
  • Werken met de Facebook Bedrijfsmanager
  • Hoe vind je jouw doelgroep (of vinden zij jou!) en bouw je een community op?
  • Het gebruik van specifieke functies, zoals Instagram Reels en Stories
  • De werking van social advertising
  • Het meetbaar maken van social media campagnes, met tools als de Facebook Pixel en UTM-tracking
  • De rol van social media in customer journey
  • Het meten van betekenisvolle interacties en het analyseren van betrokkenheid
  • Het organiseren van acties, challenges en prijsvragen
  • De contentkalender en inplanningstools
  • Tips en apps voor smartphonefotografie en video’s

 

De sessies zijn opgebouwd met talloze voorbeelden uit de praktijk van bekende en minder bekende ondernemingen.

Wil je meer weten?

FotoDavy Weuts
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Davy Weuts

Stel je vraag

Ook interessant voor jou

  • KMO-portefeuille
Schrijf u nu in en zet de eerste stap naar een succesvolle social media strategie voor uw bedrijf of zaak!
  • icon Nog niet gekend
  • icon Najaar 2024
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend