Office Manager
Word de drijvende kracht en maak het verschil in een onderneming!
-
Vanaf 17-09-2025
-
Diverse locaties
-
2 jaar
-
689,70 incl. BTW (1ste jaar)
Introductie
- Ben je organisatorisch en werk je gestructureerd?
- Ben je communicatief en een onmisbare schakel binnen een onderneming?
- Droom je van een multifunctionele job waar je kunt problemen oplossen en echt het verschil maken?
Kies voor een toekomst vol opportuniteiten en als office manager!
We bieden deze opleiding in verschillende formules aan:
- Campus Brugge
Lessen telkens op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagochtend van 8u30 tot 12u
- Campus Kortrijk avondgroep
Lessen telkens op woensdagavond van 18u30 tot 22u en op zaterdagochtend van 8u30 tot 12u
- Campus Kortrijk daggroep
lessen telkens op vrijdag overdag,vrijdagochtend van 8u30 tot 12u en op vrijdagnamiddag van 13u tot 16u30.
Omschrijving
De office manager is de spilfiguur in een onderneming. De opleiding heeft als doel om cursisten op te leiden tot efficiënte en veelzijdige professionals die het verschil maken in een bedrijf. Je ontwikkelt sterke communicatieve vaardigheden en optimaliseert processen binnen een kantooromgeving. Het is de bedoeling dat je als betrouwbare ondersteuning kan dienen, daarom richt de opleiding office manager zich op het versterken van leiderschap, boekhouden en personeelsbeleid. Je vervult als het ware een sleutelrol in het succes van een team of organisatie.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Deze opleiding is geschikt voor mensen met een talent voor organiseren, plannen en ondersteunen. Het programma richt zich op iedereen die een job als leidinggevende van een administratief team ambieert.
Toelatingsvoorwaarden
Je dient te voldoen aan één van onderstaande toelatingsvoorwaarden:
- Je hebt een diploma secundair onderwijs (ASO, TSO of BSO + 7de jaar)
Je kan een diploma OK4 voorleggen in de Vlaamse kwalificatiestructuur.
- Indien niet voldaan is aan de voorwaarde diploma secundair onderwijs kan de cursist een gemotiveerde aanvraag indienen, waaruit blijkt dat men het instapniveau reeds op een andere manier heeft bereikt.
Methodologie
De lessen worden klassikaal ingepland op onze campussen.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
Deze opleiding bestaat uit twee onderdelen in twee jaar: office assistant en office manager. Deze opleiding is modulair opgebouwd. Dat wil zeggen dat er telkens op de laatste les van de module een evaluatiemoment voorzien is.
Modules office assistant - eerste jaar
- Digital skills voor de Office Assistant -52u
- Word
- Powerpoint
- Excel
- Outlook
- Mondelingen en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u
- Algemene communicatie
- Klantgericht onthaal en telefoneren
- Brieven schrijven
- Verslagen maken
- Klachtenbehandeling
- Basis zakelijk Frans - 40u
- Basis zakelijk Engels - 40u
- Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u
- Focusmanagement- beheer van informatiestromen
- Zelfmanagement en omgaan met veranderingen
- Hybride werken-online samenwerken
- Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u
- AI-tools voor de Office Assistent -12u
Modules office manager - tweede jaar
- Proces-en projectmanagement in de kantooromgeving - 36 uur
- Basis leidinggeven - 20 uur
- Basiskennis boekhouden - 40 uur
- Communicatie, marketing en bedrijfsevents - 24 uur
- Sociale wetgeving en personeelsadministratie - 24 uur
- Eindwerkbegeleiding - 8 uur
- Starten in hoofd-of bijberoep - 4 uur
- Eindproef
Bijkomende info
Voor bepaalde modules kan je een vrijstelling aanvragen.
Vrijstellingen worden via officiële documenten bij de start van de opleiding aangevraagd. Dit kan tot de tweede lesdag. De aanvraag dient onderbouwd te zijn met de nodige documenten (diploma, ECTS-fiches en creditbewijzen, leerinhouden, ...).
Een diploma bachelor of master, niet ouder dan 5 jaar, waarin de verschillende aspecten uit de opleiding Office Assistant aan bod kwamen zorgt ervoor dat men meteen kan instappen in de modules office management.
Getuigschrift
Als je slaagt voor de eindproef ontvang je een getuigschrift erkend door VLAIO (Vlaams agentschap voor innoveren en ondernemerschap) van office assistant en office manager.
Locaties en data
ADRES
- Syntra West Kortrijk
- Doorniksesteenweg 220
- 8500 Kortrijk Bekijk op Google Maps
ADRES
- Syntra West Brugge
- Spoorwegstraat 14
- 8200 Brugge Bekijk op Google Maps
ADRES
- Syntra West Kortrijk
- Doorniksesteenweg 220
- 8500 Kortrijk Bekijk op Google Maps
Wil je meer weten?
Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?
Contacteer onze productmanager
Kelly Bultynck