#110959
#Opleiding #Grafisch-audiovisueel

Sociale netwerken en media in lokale besturen NIEUW

Omschrijving

Heel wat beleidsmakers binnen lokale besturen (burgemeester schepen, secretarissen, afdelingshoofden, ... ) kijken (soms argwanend) naar de opkomende tendens van online sociale netwerken op de werkvloer, en weten niet echt goed hoe dit dient geplaatst te worden in de dagelijkse werking van hun lokaal bestuur.

Wat zijn de mogelijkheden en opportuniteiten? Maar ook: wat zijn de gevaren van sociale media in een openbare bestuursomgeving? Moet je de toegang tot (bepaalde) sociale media "afblokken"? Op welke sociale netwerken mag jouw aanwezigheid als lokaal bestuur daarentegen niet ontbreken? Welke policy dient in acht genomen te worden betreffende het gebruik van sociale media op werkvloer? De antwoorden op deze vragen en meer kom je aan de weet via deze eendaagse hands-on training. Deze opleiding is een echte aanrader voor iedereen die op een professionele manier, binnen de context van een lokaal bestuur, een (pro)-actief beleid wenst op te stellen betreffende het gebruik van sociale media (en netwerken) op werkvloer!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Beslissingsnemers, beleidsmakers, binnen openbare besturen: burgemeester, schepen, sectoretis, OCMWvoorzitter,verantwoordelijken bij politie en brandweer en hulpdiensten
  • Afdelingshoofd van communicatiedienst, IT, juridische dienst en kwaliteitsverantwoordelijken.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist mbt sociale netwerken.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Je hebt nodige inzicht verworven betreffende:

  • conceptuele en functionele werking van sociale netwerken en media om dit vervolgens te kunnen toepassen binnen hun werkomgeving.
  • het opstellen van strategie en policy rond betreffende het gebruik van sociale media.

Je hebt voldoende hands-on ervaring opgedaan om zelfstandig een profiel op een sociale website op te maken en te publiceren.

Programma

  • Wat zijn sociale netwerken en media?
  • Voor wie zijn ze en waarvoor dienen ze?
  • Wat zijn de gevaren, wat zijn de succesverhalen?
  • Waar bent u reeds aanwezig en hoe vindt u waar u bent?
  • Hands-on best practice: tips en tricks,
  • Efficiënt tijdsgebruik op Sociale media,
  • Beschikbare tools om uw sociale netwerken/media efficiënt te beheren,Waarom hebt als lokaal een policy nodig?
  • Beslissingscriteria mbt het inzetten van bepaalde facetten van sociale media,
  • Hoe een policy opmaken?
  • Overzicht "blue print" van een policy