#160144
#Opleiding #Commercieel

Prospecteren - telefonisch nieuwe klanten werven op een leuke manier

Werf nieuwe klanten op een leuke manier

Introductie

Benaderen van nieuwe klanten!

Het prospecteren van nieuwe klanten via telefoon is wellicht datgene wat commerciële medewerkers en verkopers het minst graag doen. Het kan nochtans op een leuke manier. Wie de kennis, vaardigheden en houding in het telefonisch prospecteren beheerst, zal plezier en voldoening ervaren in dit uitdagende onderdeel van het verkoopproces.

Omschrijving

U leert in deze training van 2 dagen hoe u als commercieel medewerker de telefonische contacten met een prospect aanpakt. U leert op een interactieve manier de vaardigheden, de technieken en de attitude om de gesprekken voor te bereiden en te voeren.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is bedoeld voor wie als commercieel binnen- of buitendienstmedewerker telefonisch nieuwe klanten prospecteert.

Bijkomende info

U kan deze training ook boeken als In-house training, in ongewijzigd programma of specifiek ontwikkeld op maat van uw organisatie. U kan ook bij ons terecht voor coaching en consulting. Voor meer info contacteer Luc Verhaeghe op het nummer 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • U kan potentiële prospects screenen en evalueren
  • U kan een belschema ter voorbereiding van je prospectie opstellen
  • U kan obstakels voorkomen en overwinnen
  • U kan een gesprek afsluiten met de te nemen vervolgactie in gedachten

Programma

U leert in deze training van 2 dagen hoe je als commercieel medewerker de telefonische contacten met een prospect aanpakt. U leert op een interactieve manier de vaardigheden, de technieken en de attitude om de gesprekken voor te bereiden en te voeren.

In dag 1 wordt gewerkt aan de essentiële kennis, inzichten en attitude, worden de telefonische vaardigheden geoefend op eigen situaties, en worden de individuele leer- en actiepunten opgelijst.

Twee weken later, in dag 2, worden de leer- en actiepunten geëvalueerd en bijgestuurd, en de klantgerichte, telefonische prospectievaardigheden en attitude verder getraind.

Datum Startuur Einduur
donderdag 11/10/2018 09:00 12:30
donderdag 11/10/2018 13:30 17:00
dinsdag 06/11/2018 09:00 12:30
dinsdag 06/11/2018 13:30 17:00

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

In de tarieven zijn naast de opleiding/training ook alle facilitatiekosten (zoals bv. catering) inbegrepen. U kan een deel van het standaardtarief recupereren als:

  • KMO: met de KMO-portefeuille recupereert u tot 40% van het deelnametarief. Voor gratis advies en begeleiding neemt u contact op met Kevin Labens op 078 35 36 38 of kevin.labens@sbm.be.
  • Particulier: 25% korting

2016-144-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Filip Locquet stond in de praktijk als sales professional, eerst als commercieel bediende, nadien als in-the-field verkoper & sales manager in sectoren zoals voeding, textiel, meubelen, industrie en bouw.

Als Training Manager bij Mercuri koppelde hij deze praktische bagage aan zijn passie voor het overbrengen van kennis. Hij was ook verantwoordelijk voor ontwikkeling & verkoop van sales trainingen.

Met Alpha-Consult traint hij commerciële medewerkers in operationele én leidinggevende functies, en ook niet-commerciële profielen (techniekers, service engineers,...) die in contact met klanten staan. De klemtoon ligt hierbij op het ontwikkelen van blijvende vaardigheden.