#170546
#Opleiding #Commercieel

Facebookmarketing

Facebook als aantrekkelijk marketingkanaal in een bedrijfsomgeving

Introductie

De training Facebookmarketing bestaat uit 2 modules. Deelnemers kunnen zich inschrijven voor één module of voor beide modules*. Wie zich inschrijft voor module 2 is beheerder van de Facebook bedrijfspagina in zijn of haar organisatie.

  • Module 1: Bouwen aan uw merk op Facebook
  • Module 2: Hoe meer halen uit Facebook via advertenties

Steeds meer bedrijven investeren in een digitale en sociale business aanpak, en willen deze aanpak ook in het business proces integreren. Dus gaan veel bedrijven Facebook gebruiken om hun merk te promoten.

Het is belangrijk om een relatie op te bouwen met klanten. Facebook kan uw bedrijf een 'menselijks' touch geven en dit is een goede manier om het merk en het assortiment aan een brede doelgroep bekend te maken. Facebook-gebruikers worden aldus een ware ambassadeur van uw merk. Echter u moet ze wel voeden met goede info.

Facebook is het platform om uw bedrijf op de kaart te zetten bij consumenten én zakelijke klanten (ja, ook in business-to-business is Facebook een fantastische marketing tool!) .

LEES OOK https://sbm.be/testimonials/de-opleidingen-zijn-echt-gericht-op-de-specifieke-doelgroepen

* Bij inschrijving voor beide modules betaalt u € 325 (ex. BTW). Volgt u één module, dan betaalt u € 195. (ex. BTW). Vermeld dit bij inschrijving in het veld "vragen en opmerkingen".

Voor wie is deze opleiding bestemd?

De opleiding Facebookmarketing is bedoeld voor iedereen die zich met zijn/haar bedrijf of zaak wil profileren in een locale, nationale of internationale context.

Voorkennis

Wie zich inschrijft voor module 2* is beheerder van de Facebook bedrijfspagina in zijn of haar organisatie.

* Bij inschrijving voor beide modules betaalt u € 325 (ex. BTW). Volgt u één module, dan betaalt u € 195. (ex. BTW). Vermeld dit bij inschrijving in het veld "vragen en opmerkingen".

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Wat kent u na het volgen van module 1 "Bouwen aan uw merk op Facebook"

  • u begrijpt het verschil tussen persoonlijke en bedrijfspagina's,
  • u leert u bedrijfspagina (fan pagina) te optimaliseren,
  • u begrijpt hoe Facebook uw berichten behandelt en verdeelt (het algoritme),
  • u begrijpt welke berichten werken en waarom?,
  • u kunt goede berichten maken en u efficiënt richten naar uw doelgroep(en),
  • u kent de voordelen van de betalende opties bij Facebook.

Wat kent u na het volgen van Module 2 "Hoe meer halen uit Facebook via advertenties"

  • u kent de werking van Facebook advertenties,
  • u kent de verschillende advertentie opties,
  • u kunt de juiste verwachtingen creëren voor uw advertenties,
  • u kent de verschillende manieren om op Facebook te adverteren,
  • u kunt het rendement meten van uw advertenties.

Programma

De training Facebookmarketing bestaat uit 2 modules. Deelnemers kunnen zich inschrijven voor één module of voor beide modules*. Wie zich inschrijft voor module 2 is beheerder van de Facebook bedrijfspagina in zijn of haar organisatie.

Programma Module 1: Bouwen aan uw merk op Facebook

  • Omdat uw persoonlijk profiel persoonlijk is, zorgen voor een goede privacy
  • We maken of optimaliseren uw bedrijfspagina
  • We zorgen voor de juiste instellingen zodat uw pagina het best rendeert
  • Welke types van berichten kunt u plaatsen en hoe kunt u ze optimaliseren?
  • Welke gratis tools kunt u gebruiken om visuele berichten te maken?
  • Hoe omgaan met recensies en berichten (zowel positieve als negatieve)?
  • U leert de statistieken van uwFacebook pagina interpreteren
  • U leert hoe u efficiënt Facebook kunt gebruiken en er niet veel aan te verliezen

Programma Module 2: Hoe meer halen uit Facebook via advertenties

  • We leren u de structuur van advertentiecampagnes op Facebook,
  • We gaan in op de verschillende soorten advertentie en hoe u ze inzet,
  • U maakt een advertentie account aan,
  • U leert het onderscheid tussen promoten en adverteren,
  • Hoe gesponsorde updates inzetten,
  • Hoe uw doelgroep op Facebook bereiken - targetting strategie,
  • Gebruik maken van de Facebook Advertentie manager voor meer mogelijkheden,
  • U leert hoe A/B testing een meerwaarde kan zijn,
  • U bereikt de mensen die uw website hebben bezocht via Facebook pixel en remarketing,
  • Hoe uw Facebook advertentie succes meten.

LEES OOK https://sbm.be/testimonials/de-opleidingen-zijn-echt-gericht-op-de-specifieke-doelgroepen

* Bij inschrijving voor beide modules betaalt u € 325 (ex. BTW). Volgt u één module, dan betaalt u € 195. (ex. BTW). Vermeld dit bij inschrijving in het veld "vragen en opmerkingen".

Datum Startuur Einduur
dinsdag 09/10/2018 09:30 12:30
dinsdag 09/10/2018 13:30 16:30
dinsdag 16/10/2018 09:30 12:30
dinsdag 16/10/2018 13:30 16:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be
2017-546-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Mic Adam helpt bedrijven met hun social business. Zijn focus en expertise liggen op het gebied van marketing, community management en sociale media. Daarnaast focust hij ook social selling en social recruitment.

Mic bouwde zijn carrière in general management en sales & marketing functies in B2B en B2C bedrijven, waaronder Wang Laboratories, Kryptonite Corp., Van Aerden Group, Ophardt Hygiëne Technik en Unisys.

LEES OOK https://sbm.be/testimonials/de-opleidingen-zijn-echt-gericht-op-de-specifieke-doelgroepen