#040819 #Commercieel

Copywriter - avondopleiding

Omschrijving

Voor de toelatingsproef wordt een administratieve kost van € 15 aangerekend.

Wie tegelijkertijd bedrijfsbeheer volgt, betaalt hiervoor enkel de handboeken met CD-rom (€ 125).

De opleiding copywriter is gericht op mensen die commerciële teksten willen schrijven. De functie van copywriter wordt over het algemeen binnen de reclamesector beoefend, maar de knepen van het vak kunnen ook toegepast worden in tal van andere omgevingen zoals redactionele, literaire, journalistieke, enz. De copywriter verstaat de kunst om de belangrijkste eigenschappen en voordelen van een product of dienst op een heldere en boeiende manier te communiceren naar verschillende doelgroepen. Zich inleven in die doelgroep, concepten en campagnes creëren, radiospots schrijven, headlines bedenken, direct response brieven schrijven, maar ook teksten voor brochures en het web vlekkeloos uit de pen laten vloeien: het zijn allemaal disciplines eigen aan het vak van de copywriter.

Schrijf je zeker in als je benieuwd bent hoe en waarom reclame werkt. Als je creatieve concepten wilt bedenken om ze daarna in wervelende teksten om te zetten. Ook copywriters die hun kennis willen opfrissen zijn van harte welkom.

Voorkennis

Om een idee te krijgen van je taalvaardigheid vragen we je vooraf een schrijfopdracht in te dienen. Deze opdracht wordt je toegestuurd na inschrijving.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Je bent minimum 18 jaar, je bent taalvaardig en je schrijft graag.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

De opleiding brengt je alle nodige technische vaardigheden en inzichten bij om te starten als copywriter. Je leert een briefing omzetten naar commerciële teksten met een hoge 'plakfactor'. Je leert creativiteit gebruiken als een flexibele basistool. En je krijgt een bredere blik op de wereld van reclame en marketing.

Programma

1ste jaar (104 uur)

  • Copywriter als beroep (8 uur)
  • Creatief denken (16 uur)
  • Tien voor taal (4 uur)
  • De briefing (8 uur)
  • Long copy (44 uur)
  • Short copy (12 uur)
  • Verkoop je tekst (8 uur)
  • Moduleproef (4 uur)

2de jaar (104 uur)

  • Tien voor taal (4 uur)
  • Creatief denken (8 uur)
  • Long copy (44 uur)
  • Short copy (16 uur)
  • Vormgeving (4 uur)
  • Nieuwe media (8 uur)
  • Voorlichtings- en overheidscommunicatie (8 uur)
  • Toelichting en begeleiding eindproef (EP) (8 uur)
  • Eindproef (4 uur)

Lesdata

Begindatum Lesdata
25/10/02018 Bekijk lesdata

Locatie

  • Syntra West Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be