Behandeling schadedossiers: bijscholing verzekeringskantoren

Na de theorie volgt nu de praktijk met veel oefeningen.

  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Omschrijving

Binnen de verzekeringssector zijn heel wat medewerkers bezig met de schadedossiers. Vanuit een basisopleiding verzekeringen haal je daarvoor wel de theorie, maar enkel met een praktische insteek en veel dossierbehandeling bouw je ervaring op. Binnen deze opleiding wordt ook gezorgd voor de praktische insteek.

Op een korte periode, maar doorspekt met praktische oefeningen, leren de deelnemers de theorie vlot omzetten in praktijk. Er wordt ingegaan op de opmaak van het dossier, en ook de nodige elementen om het dossier vlot te laten behandelen bij de verzekeringsmaatschappij.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bedoeld voor medewerkers in verzekeringskantoren die bezig zijn met de behandeling van schadedossiers en die een grondige en praktijkgerichte opfrissing wensen. Deze opleiding kan ook gevolgd worden door personen die in contact staan met het publiek.

Voorkennis

Je hebt voorkennis inzake verzekeringen.

Methodologie

Wist je dat je onze webinars on demand ook erkend zijn voor permanente vorming? Met een training on demand bepaal jij zelf wanneer je je wilt bijscholen. Je bekijkt het webinar gedurende 2 maanden zoveel als jij zelf wil.

Maak je keuze

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Verzekering auto- ongevallen en rechtsbijstand & RDR (2 sessies)

  • Aanvulling inzake rechtsbijstand, DIV en BIV, polisvoorwaarden, etc.
  • Expertiseovereenkomst
  • Barema's RDR
  • De objectieve aansprakelijkheid (De wet op de zwakke weggebruiker)
  • De begeleiding bij een ongeval
  • Het Europees aanrijdingsformulier: correct invullen
  • Het proces - verbaal
  • 24/24 bijstand van maatschappijen
  • Mogelijke procedure bij ongeval voor contactcentermedewerker

Brandverzekering en rechtsbijstand (1 sessie)

  • Herhaling basis verzekeringen
  • Aanvulling inzake rechtsbijstand

Praktijk (2 sessies)

  • Opmaak dossier
  • Wat moet aan de klant opgevraagd worden (checklist/flowchart)
  • Eventueel contactname met maatschappij
  • Begeleiding van de klant bij het invullen van de nodige documenten
  • Ongevallenbegeleiding
  • Uiteenzetting van het invullen van het aanrijdingsformulier &  de wegcode
  • Werking service 24/24 van de maatschappijen
  • Vervangingsvoertuigen
  • Voorlopige of definitieve vervanging
  • Procedure en begeleiding van de klant

Bijkomende info

Deze opleiding is erkend voor15 punten permanente vorming FSMA

Wil je meer weten?

FotoJill Vermeulen
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Opleidingscoördinator

Jill Vermeulen

Stel je vraag