Frans - Klantgericht onthaal in hotel & restaurant

Maak het verschil met klantgerichte communicatie

  • Startdatum niet gekend
  • Nog niet gekend
  • Nog niet gekend
  • Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • Startdatum niet gekend
  • Nog niet gekend
  • Nog niet gekend
  • Nog niet gekend

Introductie

Gasten professioneel onthalen in het Frans? Versterk de skills van uw team. Contacteer ons.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding kunt u:

  • Franstalige gasten correct begroeten en informeren
  • Gesprekken voeren aan de receptie en in het restaurant
  • Klachten of verzoeken van gasten professioneel beantwoorden
  • Typische zinnen en uitdrukkingen gebruiken uit de hospitalitysector
  • Uw communicatie aanpassen aan diverse gasten
  • Met meer zelfvertrouwen spreken in realistische werksituaties

Omschrijving

Uw gasten verdienen een warm en professioneel onthaal – ook in het Frans. Maar in de praktijk stokt het gesprek vaak na “Bonjour”. Herkenbaar?


Deze taalopleiding helpt uw medewerkers om zelfverzekerd en klantgericht in het Frans te communiceren aan de balie, in het restaurant of aan de telefoon. Met praktische zinnen, realistische scenario’s en intensieve coaching oefenen ze precies wat ze nodig hebben op de werkvloer.


??Boek deze opleiding als maatwerk voor uw team.


Bij ons leert u geen taal. U gebruikt ze. Voor uw job. Op uw niveau.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is ontwikkeld voor:


  • Receptiemedewerkers in hotels of vakantiedomeinen
  • Bedienend personeel in restaurants, cafés of brasseries
  • Hospitalityteams in toeristische regio’s
  • Horecaondernemers die Franstalige gasten willen ontvangen met de juiste taal en tone of voice

Herkenbaar? Dan is deze opleiding iets voor u.

Voorkennis

U beheerst reeds basiszinnen in het Frans en begrijpt eenvoudige vragen of mededelingen. Bijvoorbeeld: u kan zich voorstellen, weet hoe u een eenvoudige vraag stelt en begrijpt vaak de essentie van wat een gast zegt.


Uw huidig niveau: A2.

Twijfelt u over uw niveau? Geen probleem – via onze online screening krijgt u helder zicht op uw startpunt.


Methodologie

Deze opleiding bestaat uit:


  • 4 online leer- en oefensessies van 2,5 uur
  • 6 maanden toegang tot de e-module ‘klantgericht onthaal in hotel & restaurant’
  • Interactieve rollenspellen en praktijkgerichte oefeningen

We werken steeds in kleine groepen of individueel, met veel aandacht voor actieve spreekvaardigheid en feedback.

??

U krijgt na inschrijving toegang tot een online screening. Zo weet u zeker dat u op het juiste niveau zit, en krijgt u taalcoaching die echt vertrekt vanuit uw noden en leerdoelen.


Deze opleiding is enkel beschikbaar als bedrijfsinterne of maatwerkformule.

Neem contact op voor een voorstel op maat van uw team of organisatie.


Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Klantgericht onthaal: de basis

  • Franstalige begroetingen en eerste indruk
  • Klantgericht taalgebruik in hospitality
  • Non-verbale communicatie en tone of voice

Gesprekken aan de receptie

  • Inchecken, reserveringen bevestigen
  • Praktische informatie geven (ontbijt, wifi, openingstijden)
  • Omgaan met veelgestelde vragen van gasten

Bediening in het restaurant

  • Tafel aanwijzen, bestellingen opnemen
  • Allergieën, voorkeuren of suggesties bespreken
  • Klantgerichte zinnen voor service-ervaring

Omgaan met klachten en verzoeken

  • Begrijpen en herformuleren van klachten
  • Rustig en professioneel reageren
  • Empathisch communiceren

Praktijkgerichte rollenspellen

  • Met rollenspellen en simulaties uit de eigen werksituatie
  • Feedback en herhaling voor maximale transfer

Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel uw vraag