Het samenstellen en coachen van een topteam op de winkelvloer
Leer alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek
- Startdatum niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
Omschrijving
Een team leiden en aansturen is niet altijd eenvoudig. Als manager moet je over de juiste vaardigheden beschikken. In deze praktijkgerichte opleiding leer je alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek.
Hoe screen je de juiste man/vrouw? Hoe motiveer je jouw medewerkers? Welke leiderschapsstijl heb je? Hoe communiceer je bepaalde zaken? Hoe geef je feedback?
Deze en veel andere vragen worden behandeld in deze opleiding. Naast de theorie, worden er een aantal vaardigheden ingeoefend: communiceren, motiveren, delegeren, feedback geven, ...
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Deze opleiding is bedoeld voor zaakvoerders, winkelmanagers, winkelverantwoordelijken, assistent-winkelmanagers die een team aansturen. Daarnaast zijn verkopers die de ambitie hebben om een stapje hoger te zetten ook welkom.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
1. Bewustwording:
De weg van onbewust onbekwaam naar onbewust bekwaam. Mensen kunnen maar beter worden als ze zich bewust zijn van hun te verbeteren punten.
2. Mindsetting:
- Ben jij het halfvolle of half lege type?
- Hier werken we op het "wat je gelooft is waar" principe
3. Werving en selectie:
- Screening van de CV
- De telefonische screening
- Het sollicitatiegesprek
- De opvolging
4. Manager:
- Wat is een manager, wat doet een manager, welke stijl van leidinggeven heb je?
- Motiveren
- Instrueren
- Coachen
- Delegeren
5. Communicatie:
- Wat is het en wat zijn de valkuilen van communicatie?
- De taart van de communicatie
- Leren luisteren door het stellen van de juiste vragen
- Wat zijn de verschillende soorten communicatiestijlen?
- Lichaamstaal, wat maakt er allemaal deel van uit en hoe ga je ermee om?
6. Coaching:
- Wat is een coach, wat doet een coach? Coaching on the job
- Wat is een team en hoe bouwt u een team op?
- Welke zijn de levensfases van een team?
- De persoonlijkheidskleuren: wat is dat en welke invloed heeft het op de samenstelling van jouw team? (DISC)
7. De functionerings- en beoordelingsgesprekken
8. Feedback:
- Waarom is correcte feedback geven zo belangrijk?
- Wat is feedback en wat is het niet?
- De rol van feedback
- Feedbackmodel, de 4 G's
Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?
Samen creëren we je perfecte opleiding!
Contacteer onze Commercieel coördinator
Davy Weuts
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.Stel je vraag