Het samenstellen en coachen van een topteam op de winkelvloer

Leer alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Omschrijving

Een team leiden en aansturen is niet altijd eenvoudig. Als manager moet je over de juiste vaardigheden beschikken. In deze praktijkgerichte opleiding leer je alle vaardigheden van de sollicitatie tot het exit-gesprek.

Hoe screen je de juiste man/vrouw? Hoe motiveer je jouw medewerkers? Welke leiderschapsstijl heb je? Hoe communiceer je bepaalde zaken? Hoe geef je feedback?

Deze en veel andere vragen worden behandeld in deze opleiding. Naast de theorie, worden er een aantal vaardigheden ingeoefend: communiceren, motiveren, delegeren, feedback geven, ...

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bedoeld voor zaakvoerders, winkelmanagers, winkelverantwoordelijken, assistent-winkelmanagers die een team aansturen. Daarnaast zijn verkopers die de ambitie hebben om een stapje hoger te zetten ook welkom.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Bewustwording:

De weg van onbewust onbekwaam naar onbewust bekwaam. Mensen kunnen maar beter worden als ze zich bewust zijn van hun te verbeteren punten.

2. Mindsetting:

  • Ben jij het halfvolle of half lege type?
  • Hier werken we op het "wat je gelooft is waar" principe

3. Werving en selectie:

  • Screening van de CV
  • De telefonische screening
  • Het sollicitatiegesprek
  • De opvolging

4. Manager:

  • Wat is een manager, wat doet een manager, welke stijl van leidinggeven heb je?
  • Motiveren
  • Instrueren
  • Coachen
  • Delegeren

5. Communicatie:

  • Wat is het en wat zijn de valkuilen van communicatie?
  • De taart van de communicatie
  • Leren luisteren door het stellen van de juiste vragen
  • Wat zijn de verschillende soorten communicatiestijlen?
  • Lichaamstaal, wat maakt er allemaal deel van uit en hoe ga je ermee om?

6. Coaching:

  • Wat is een coach, wat doet een coach? Coaching on the job
  • Wat is een team en hoe bouwt u een team op?
  • Welke zijn de levensfases van een team?
  • De persoonlijkheidskleuren: wat is dat en welke invloed heeft het op de samenstelling van jouw team? (DISC)

7. De functionerings- en beoordelingsgesprekken

8. Feedback:

  • Waarom is correcte feedback geven zo belangrijk?
  • Wat is feedback en wat is het niet?
  • De rol van feedback
  • Feedbackmodel, de 4 G's

Wil je meer weten?

FotoDavy Weuts
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Davy Weuts

Stel je vraag