Digital marketing Expert: Google Analytics


Google Analytics van a tot z
#200129

Omschrijving

In deze 4-daagse opleiding leert u alles over Google Analytics.

Inzicht in de resultaten van uw digitale marketingcampagnes. Inzicht in het gedrag van uw websitebezoekers. Interacties meten en registreren. Data in Google Analytics filteren via segmenten. Geavanceerde aangepaste rapporten en dashboards bouwen. A/B testing opzetten en beoordelen,... Na het volgen van deze opleiding mag u zich Google Analytics Expert noemen.

U leert alle basics in het eerste deel van de opleiding

Een Google Analytics account opzetten en implementeren op uw website. Data structureren. Werken met filters. Specifieke problemen oplossen: data meten voor meerdere domeinen, filters opzetten, eigen verkeer uitsluiten, koppelingen maken met Google Search Console, Google Ads,…

  • We bespreken alle vaktermen en leren u werken met de interface van Google Analytics
  • U leert goede analyses maken van de basisrapporten
  • We bouwen samen de dashboards en aangepaste rapporten i.f.v. uw doelstellingen

U leert vervolgens werken met Google Tag Manager, RegEX en Google Optimize

In het tweede deel van de opleiding leert u hoe u interacties meet en registreert via Google Tag Manager. En hoe u werkt met aangepaste doelen en conversies. U leert ook:

  • Werken met Reguliere Expressies (RegEx) om data in Google Analytics te filteren
  • Geavanceerde aangepaste rapporten bouwen voor SEO en online adverteren
  • Dieper ingaan op Google Optimize: A/B testing campagnes opzetten en beoordelen

Eindigen doen we met het meegeven van tips & trics en het maken van extra oefeningen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. Voor wie Google Analytics van a tot z wil kennen.

Methodologie

De sessies gaan door in een Mixed Classroom. De docent/trainer is fysiek aanwezig in het lokaal op de campus. U hebt de keuze: u komt ook fysiek naar het lokaal. Of u wandelt online binnen. Klinkt fantastisch? Dat is het ook!

Programma

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.
  • SEGMENTEN. We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.
  • DOELSTELLINGEN & CONVERSIES. U leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.
  • INTERACTIES, TAGS & CAMPAGNE TRACKING. U leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).
  • AANGEPASTE RAPPORTEN. U leert aangepaste rapporten op te maken in functie van uw doelstellingen.

Kan ik ook online deelnemen? Natuurlijk! De klassikale oefen- en coachingsessies gaan door in een Mixed Classroom. De docent is fysiek aanwezig in het lokaal op de campus. U hebt de keuze: u komt ook fysiek naar het lokaal. Of u wandelt online binnen. Klinkt fantastisch? Dat is het ook!

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.