Hoe ga ik om met faillissementen?

Mijn klant is failliet, wat nu?

  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Introductie

Er valt een brief van een curator binnen in de bus … Jouw klant is failliet … Wat nu?

Je krijgt een mailtje van jouw klant; jouw klant is in gerechterlijke reorganisatie … Wat betekent dit nu voor jou?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na het volgen van deze opleiding kun je ten aanzien van een faillissement of WCO (wet op de continuïteit van de onderneming) bij jouw handelspartners. Je kent de procedure die volgt op een faillissement. Je weet wat er gebeurd bij een WCO en je kent de gewijzigde wetgeving.

Omschrijving

Handelspartners in moeilijkheden roepen heel wat vragen op! En wat jij als betrokken partij moet gaan ondernemen is niet altijd even duidelijk. De situatie is vaak complex. Er zijn veel factoren die invloed uitoefenen op het verdere verloop en afhandeling van een mogelijks faillissement.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bestemd voor:

  • Aannemers in de bouw, hun directe medewerkers en meewerkende partners
    • Schrijnwerk, elektriciteit, sanitair, andere afwerking
  • Bedrijfsleiders, financieel verantwoordelijken, financieel adviseurs, credit collectors, credit managers, etc.
  • Advocaten die zich willen verdiepen in het voortraject van een faillissement, etc.

Toelatingsvoorwaarden

Om voldoende ruimte te laten voor de vele vragen die je ongetwijfeld hebt, zijn het aantal inschrijvingsplaatsen beperkt! Schrijf je tijdig in!

Methodologie

Deze opleiding is doorspekt met tal van praktijkvoorbeelden, want geen enkel faillissement is dezelfde!

Er wordt ook ruimschoots ingespeeld op de noden en vragen van de cursisten. Daartoe voorziet de docent ook de nodige tijd.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Klanten in moeilijkheden
  • Wanneer kan er sprake zijn van een faillissement?
  • Hoe ziet de procedure eruit bij een faillissement?
  • Alle belangrijke aandachtspunten
  • WCO: nieuwe wetgeving
  • Anticiperen op klanten in moeilijkheden
  • Q&A

Bijkomende info

Het programma komt in aanmerking voor 3 uren permanente vorming ITAA.

ATTESTEN

Als erkend vormingsoperator doen wij het nodige zodat de gevolgde uren permanente vorming automatisch in jouw elektronisch jaarverslag terug te vinden zijn.

Gelieve jouw ITAA-lidnummer door te geven bij inschrijving onder het veld 'opmerkingen'.

De aanwezigheden worden ten laatste een maand na het beëindigen van de opleiding doorgegeven.

LIVESTREAM

Deze opleiding wordt opgenomen zodat je ze achteraf kunt herbekijken. Gelieve rekening te houden dat bij uitgesteld kijken er geen attest permanente vorming kan worden uitgereikt aangezien jouw antwoorden op de aanwezigheidsvragen en eindtoets niet meer live worden geregistreerd.

Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?

Samen creëren we je perfecte opleiding!

FotoJill Vermeulen
curl effect

Contacteer onze Opleidingscoördinator

Jill Vermeulen

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel je vraag