#200501
#Opleiding #Taal

Frans - gevorderd (blended learning)


Taal@work. Zakelijke communicatie in het Frans.

Introductie

Geef uw carrière een boost! Communiceer met zelfvertrouwen in een andere taal. In alle werkomstandigheden. Zonder angst om fouten te maken. In alledaagse communicatie en in professionele situaties waar specifiek en gespecialiseerd jargon nodig is.

Omschrijving

Frans – gevorderd (blended learning). Klassikale oefen- en coachingsessies met de taalcoach. In combinatie met leren & oefenen in de online leermodules. Op de ogenblikken die u het best schikken. Aan uw eigen tempo. Met zoveel herhaling als u wenst. En individuele opvolging & coaching door de taaltrainer. Deze leuke aanpak vereenvoudigt uw leren en u boekt sneller resultaat!

In deze opleiding ligt de focus op zakelijke communicatie: het bedrijf voorstellen, onderhandelen, klachten behandelen, mondeling en schriftelijk communiceren, rekening houden met cultuurverschillen,...

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Frans nodig in uw job? Heeft u op vandaag al een goede kennis van de Franse taal? Wilt u uw zakelijk Frans bijspijkeren, maar dan liefst op een hedendaagse, leuke manier? Schrijf dan in voor deze blended taaltraining! Uw motivatie + "all-in-one" e-modules + professionele coaching = eenvoudiger leren van een taal, met garantie op sneller resultaat!

Voorkennis

Voor wie al een goede kennis heeft van de Franse taal. Uw huidig taalniveau: B1. Het doelniveau van deze taalopleiding: B2-(C1).

SCREEN U HUIDIG TAALNIVEAU. GOED GEREGELD IN 1-2-3!

  1. Neem zelf al eens een kijkje in het beschrijvingsschema voor zelfbeoordeling (ERK)
  2. Doe de online test om uw kennis van grammatica en woordenschat te beoordelen.  
  3. Plan zeker ook een mondelinge screening in. Kort, eenvoudig, vrijblijvend. Via beeldbellen, via telefoon of bij ons. Lieselotte regelt het voor u. 078 35 36 38 - lieselotte.uijttenhove@sbm.be

 

Methodologie

  • 12 wekelijkse klassikale leer- en oefensessies van 2,5 uur + online leermodule “Plurilingua".
  • On campus. Ter info: face-to-face contactsessies kunnen afgewisseld worden met sessies op afstand indien gewenst door de cursisten en de taalcoach.
  • U wordt door onze ervaren taaltrainers gecoacht:
    • In kleine groepen of individueel. U krijgt de nodige aandacht en boekt zichtbare vooruitgang op korte tijd. Uw inspanningen renderen!
    • In een aangename, ongedwongen sfeer. Met gelijkgestemde medecursisten. En gepassioneerde, toegewijde taalcoaches. Uw zelfvertrouwen groeit zienderogen!
    • Met bewezen leermethodes, innovatieve formats of toptechnologische e-modules. Een effectieve aanpak afgestemd op uw manier van leren die u verkiest. Uw motivatie maakt het verschil!
  • Onze trainingen zijn afgestemd op het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen (ERK)     

Programma

De handelstransactie

0.Inleiding “Le téléphone”

1.Offerteaanvraag en offerte

1.1.Offerteaanvraag

1.1.1.Telefoongesprek

1.1.1.1.Deel 1

1.1.1.2.Deel 2 (technische omschrijving)

1.1.1.3.Deel 3 (verkoopvoorwaarden)

1.1.2.E-mail

1.2.Offerte

1.2.1.Brief

De Franse zakenbrief: delen van de brief

De datum (la date)

De aanhef (l’appellation)

De inleiding (l’introduction)

Het centrale gedeelte van de brief (le corps)

De slotformules (formules finales)

De offerte: basisdocument

1.2.2.E-mail

1.3.Bespreking offerte – telefoongesprek

1.3.1.Deel 1

1.3.2.Deel 2 (technische bespreking)

1.3.3.Deel 3 (onderhandeling verkoopvoorwaarden)

2.Bestelling

2.1.Brief

2.2.Product

2.2.1.Telefoongesprek

2.2.2.Bestelbon : bevestiging bestelling

2.2.3.Brief : wijziging bestelling

3.Ontvangstmelding bestelling

3.1.Brief

3.2.Brief : wijziging

4.Klacht en klachtenbehandeling

4.1.Product

4.1.1.Vóór levering : laattijdige levering (brief)

4.1.2.Bij levering: vergissing factuur

4.1.2.1.Brief: klacht

4.1.2.2.Brief: behandeling klacht

4.2.Levering product

4.2.1.Na levering: schade (telefoongesprek)

4.2.2.Na levering: behandeling klacht (telefoongesprek)

4.3.Product

4.3.1.Telefoongesprek: bespreking klacht

4.3.2.Brief: behandeling klacht

Case

1Offerteaanvraag face-to-face gesprek

1.2Gesprek: informeel taalgebruik

1.3 Gesprek: te leveren werk en afspraken

2Offerte per fax

2.1De fax (la télécopie/ le fax)

2.2De offerte

3Opvolging offerte telefoongesprek

4Bespreking offerte bedrijfsbezoek

4.1Afspraak

4.1.1Een afspraak maken (prendre rendez-vous)

4.1.2De weg beschrijven (décrire le chemin)

4.2De ontmoetling (la rencontre)

4.2.1Kennis maken

4.2.2Bedrijfsvoorstelling

4.2.3Rest van gesprek

Bedrijfsvoorstelling

1.Rechtsvorm

2.Sector, diensten, marksegmenten

3.Ontstaan, ontwikkeling, structuur

4.Geografische ligging en infrastructuur

5.Aantal werknemers, hiërarchische structuur

6.Omzet, import- en exportcijfers, marktpositie

7.Andere: toekomst, referenties, beursnotering

8.Synthese

Culture française

Communiquer avec les Français

  • Français
  • Nederlands

Infos sur la France

Questions d’approfondissement : test je kennis

  • Géographie
  • Société
  • Art et Culture
  • Gastronomie
  • Histoire
  • Divers

Paris: promenade virtuelle

Links

1.Algemene verkoopvoorwaarden

2.Links (achtergrondpagina’s)

2.1Grammatica

2.2Woordenschat

2.3 De zakenbrief

2.4Cultuurverschillen

2.5Andere (informatief)

3. Oefeningen per thema

4. Basisdialogen : teksten

5. Culture française : cartes de France