Bedrijfsimago = Chauffeursimago (Bijscholing vakbekwaamheid chauffeur C)


Als chauffeur ben je ambassadeur van je bedrijf
#140853
#Opleiding #Logistiek

Introductie

Code 95 = BIJSCHOLING VAKBEKWAAMHEID CHAUFFEUR  C en D (=nascholing, permanente vorming, opleiding voor code 95, ...)

Als chauffeur vervul je een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast heb je een imagobepalende factor voor je organisatie. De chauffeur is de ambassadeur van het bedrijf en rijdt met de bedrijfskleuren op zijn vrachtwagen.

Omschrijving

Enkele do's en dont's helpen jou als chauffeur het imago van je bedrijf hoog te houden. Deze klantgerichtheidstraining is geschikt voor chauffeurs van verschillende organisaties.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Chauffeurs met rijbewijs  C, C+E, C1, C1+E  met code 95.
  • Chauffeurs met  een gecombineerd rijbewijs C en D met code 95.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.

Toelatingsvoorwaarden

  • Een geldig rijbewijs C of C en D met code 95.
  • Nederlandse taal.
  • Maximum 20 chauffeurs.  
  • 7 uur effectieve lestijd = 7 kredietpunten = kom op tijd!
  • Breng je identiteitskaart mee voor de juiste informatie op je attest.

Bijkomende info

Bedrijfsintern:

De opleiding kan ook bedrijfsintern gegeven worden. Dit kan reeds vanaf 10 chauffeurs. Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

chauffeursimago-nascholing-bij-2-1_2014-853.jpg

Programma

 het chauffeursimago = het bedrijfsimago

  • Gedrag van de bestuurder en imago: belang voor de onderneming
  • De kwaliteit van de dienstverlening door de bestuurder
  • De taken van de bestuurder
  • De verscheidenheid aan personen waarmee een bestuurder te maken krijgt vereisen de nodige sociale vaardigheden:
    • Welk type personen eisen welke vaardigheden: magazijnier, dispatcher, klant, politie, douane, ...
    • Training sociale vaardigheden in de vorm van een rollenspel
    • Basiscommunicatie en communicatieprincipes
      • Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van jouw persoonlijke stijl
      • Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
      • Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
      • Verbale en non-verbale communicatie
      • Feedback geven en ontvangen
      • Communicatie en telefoontechniek
      • Stress- en conflicthantering
  • Onderhoud van het voertuig
  • Organisatie van het werk
  • Commerciële en financiële gevolgen van een geschil
  • Testimonial: leren van elkaar over het chauffeursimago
Docent aan het woord

Onze online leermodules met e-coaching laten cursisten doelgerichter en op eigen tempo leren over mobiliteitsaspecten die constant in beweging zijn.

Hein

See you on