Starten met digitale marketing


Leer de basics in adverteren met Google en Facebook en werken in Google Analytics
#200264
#Opleiding #Commercieel

Omschrijving

U bent geen marketing professional, maar u wilt toch leren werken met Google en Facebook, de meest gebruikte Digitale Marketingkanalen? Bent u er nog niet uit of u dat zelf wilt doen of dit aan een externe partij wilt uitbesteden?

Volg dan dit traject voor starters en u leert de basics! U gaat aan de slag met:

  1. Google Ads: leer Google advertenties (SEA) opmaken
  2. Google Analytics: leer een account opzetten, data structureren, analyses maken, …
  3. Facebook Advertising: leer Facebook advertenties opzetten

U kunt ervoor kiezen om elk van deze topics apart te volgen (contacteer Lieselotte   Lieselotte.Uijttenhove@sbm.be).

Voor wie is deze opleiding bestemd?

U bent geen marketing professional maar ambieert een functie in (digitale) marketing. Of u bent zaakvoerder en wilt de basics kennen. Omdat u er zelf mee aan de slag wilt. Of omdat u met kennis van zaken met een externe partij in zee wilt gaan.

Programma

1. Starten met Google Ads: leer de basics in het opzetten van Google advertenties

Topics in deze module:

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

2. Starten met Google Analytics: leer de basics: een account opzetten, data structureren, analyses maken, …

    Topics in deze module:

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.

3. Starten met Facebook advertising: leer de basics in het opzetten van Facebook advertenties

    Topics in deze module:

  • SETUP. U leert werken met de Facebook bedrijfsmanager en we installeren de Facebook tracking pixel.
  • CONTENTKALENDER. U leert werken met een contentkalender voor sociale media berichten en betalende advertenties.
  • DOELSTELLINGEN. U leert werken met de verschillende doelstellingen in Facebook volgens het See-Think-Do-Care model van Google.
  • TYPE ADVERTENTIES. U leert werken met de verschillende type advertenties en u krijgt tips en tricks voor uw campagnes.
  • RAPPORTAGE. U leert werken met campagne tracking en u eert verschillende aangepaste rapporten op te maken om uw marketinginspanningen beter te analyseren en te begrijpen.