Telefonisch debiteurenbeheer

Ga zowel preventief àls curatief aan de slag met uw wanbetalers
  • icon 21-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW
Schrijf in
  • icon 21-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW

Introductie

  • Hoe ga je om met de verschillende reacties en bezwaren van wanbetalers tijdens telefoongesprekken?
  • Kun je een duwtje in de rug gebruiken om met meer zelfvertrouwen je klant telefonisch het hoofd te bieden?
  • Wanneer is het tijdverspilling om de klant op te bellen? En wanneer probeer je toch de achterstallige betaling te innen?

Pleeg je regelmatig incasso telefoontjes? Dan leer je in deze training de handen uit de mouwen te steken en er zelf mee aan de slag te gaan.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • Je leert op een eenvoudige manier structuur te brengen in je telefoongesprek.
  • Je bent je meer bewust van je stemgebruik, en heeft deze ook beter onder controle. Daardoor speel je met meer zelfvertrouwen in op de bezwaren van jouw conversatiepartner.
  • Je kent diverse onderhandelingstechnieken.
  • Je weet hoe je jouw klant centraal stelt, en kunt klantvriendelijk invorderen.

Omschrijving

Assertiviteit troef?

Treed je assertief op bij het innen van achterstallige betalingen? Of vrees je zo elke toekomstige samenwerking met je klant onmogelijk te maken? Zo’n telefoontjes zijn nooit fijn, maar in deze training ontdek je met welke aanpak je de klantenrelatie wel kan behouden.


Succesvol(ler) innen

Slaag je erin de verschillende types slechte betalers te herkennen? Er zijn uitstellers, zij die alle schuld ontkennen, en tot slot de groep die agressief wordt. Hoe ga je met elk van hen om? Ontdek in deze hands-on training welke benaderingen het meest succes hebben.


Krik je zelfvertrouwen op

Als afsluiter duik je in de praktijk. Tijdens een simulatieoefening bied je het hoofd aan een lastige klant. Samen met je medetrainees ontdek je waarin je al sterk bent, en wat je nog meer kunt uitspelen voor een telefoongesprek met resultaat.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als je regelmatig incasso telefoontjes pleegt, heb je baat bij tips & tricks om professioneel te spreken met impact.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Telefonisch invorderen, hoe doe je dat?
    • Outbound en inbound
    • Inhoudelijk (de diverse stappen)
    • Vormelijk (stem, correct taalgebruik,  juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
  • Diverse onderhandelingstechnieken
  • Oefeningen
  • Hoe stel je de klant centraal?
    • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
    • Empathie
    • Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
    • Human2Human  
    • Actie – en reactieoefeningen
    • Klantvriendelijk invorderen

Locaties en data


21-10-2024
1 sessie
Schrijf in

€ 272,25 incl. BTW

Planning

ma (21/10/2024) 09:00 - 12:30

Duur

ma 21-10-2024 t.e.m. ma 21-10-2024

ADRES

Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel je vraag

Ook interessant voor jou

Maak van je debiteurenbeheer een gestroomlijnd proces in plaats van een stressfactor met deze praktische opleiding.
  • icon 272,25 incl. BTW
  • icon 07-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
Leer de kunst van rappelbrieven schrijven zonder schade aan te brengen en ontdek strategieën om succesvolle betalingen te garanderen.
  • icon 272,25 incl. BTW
  • icon 21-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie