Telefonisch debiteurenbeheer
Ga zowel preventief àls curatief aan de slag met uw wanbetalers
- 19-06-2025
- Gent
- 1 sessie
- 324,28 incl. BTW
Introductie
- Hoe ga je om met de verschillende reacties en bezwaren van wanbetalers tijdens telefoongesprekken?
- Kun je een duwtje in de rug gebruiken om met meer zelfvertrouwen je klant telefonisch het hoofd te bieden?
- Wanneer is het tijdverspilling om de klant op te bellen? En wanneer probeer je toch de achterstallige betaling te innen?
Pleeg je regelmatig incasso telefoontjes? Dan leer je in deze training de handen uit de mouwen te steken en er zelf mee aan de slag te gaan.
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
- Je leert op een eenvoudige manier structuur te brengen in je telefoongesprek.
- Je bent je meer bewust van je stemgebruik, en heeft deze ook beter onder controle. Daardoor speel je met meer zelfvertrouwen in op de bezwaren van jouw conversatiepartner.
- Je kent diverse onderhandelingstechnieken.
- Je weet hoe je jouw klant centraal stelt, en kunt klantvriendelijk invorderen.
Omschrijving
Assertiviteit troef?
Treed je assertief op bij het innen van achterstallige betalingen? Of vrees je zo elke toekomstige samenwerking met je klant onmogelijk te maken? Zo’n telefoontjes zijn nooit fijn, maar in deze training ontdek je met welke aanpak je de klantenrelatie wel kan behouden.
Succesvol(ler) innen
Slaag je erin de verschillende types slechte betalers te herkennen? Er zijn uitstellers, zij die alle schuld ontkennen, en tot slot de groep die agressief wordt. Hoe ga je met elk van hen om? Ontdek in deze hands-on training welke benaderingen het meest succes hebben.
Krik je zelfvertrouwen op
Als afsluiter duik je in de praktijk. Tijdens een simulatieoefening bied je het hoofd aan een lastige klant. Samen met je medetrainees ontdek je waarin je al sterk bent, en wat je nog meer kunt uitspelen voor een telefoongesprek met resultaat.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Als je regelmatig incasso telefoontjes pleegt, heb je baat bij tips & tricks om professioneel te spreken met impact.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- Telefonisch invorderen, hoe doe je dat?
- Outbound en inbound
- Inhoudelijk (de diverse stappen)
- Vormelijk (stem, correct taalgebruik, juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
- Diverse onderhandelingstechnieken
- Oefeningen
- Hoe stel je de klant centraal?
- Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
- Empathie
- Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
- Human2Human
- Actie – en reactieoefeningen
- Klantvriendelijk invorderen
Locaties en data
Planning
do (19/06/2025) | 13:00 - 16:00 |
Duur
do 19-06-2025 t.e.m. do 19-06-2025ADRES
- Campus Gent NETWORKS TWO
- Raymonde de Larochelaan 13
- 9051 Gent Bekijk op Google Maps
Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?
Samen creëren we je perfecte opleiding!
Contacteer onze Commercieel coördinator
Elsy Verhelle
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.Stel je vraag