Telefonisch debiteurenbeheer

Ga zowel preventief àls curatief aan de slag met uw wanbetalers
  • icon 21-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW
Schrijf in
  • icon 21-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW

Introductie

  • Hoe gaat u om met de verschillende reacties en bezwaren van wanbetalers tijdens telefoongesprekken?
  • Kunt u een duwtje in de rug gebruiken om met meer zelfvertrouwen uw klant telefonisch het hoofd te bieden?
  • Wanneer is het tijdverspilling om de klant op te bellen? En wanneer probeert u toch de achterstallige betaling te innen?

Pleegt u regelmatig incasso telefoontjes? Dan leert u in deze training de handen uit de mouwen te steken en er zelf mee aan de slag te gaan.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • U leert op een eenvoudige manier structuur te brengen in uw telefoongesprek.
  • U bent u meer bewust van uw stemgebruik, en heeft deze ook beter onder controle. Daardoor speelt u met meer zelfvertrouwen in op de bezwaren van uw conversatiepartner.
  • U kent diverse onderhandelingstechnieken.
  • U weet hoe u uw klant centraal stelt, en kunt klantvriendelijk invorderen.

Omschrijving

Assertiviteit troef?

Treedt u assertief op bij het innen van achterstallige betalingen? Of vreest u zo elke toekomstige samenwerking met uw klant onmogelijk te maken? Zo’n telefoontjes zijn nooit fijn, maar in deze training ontdekt u met welke aanpak u de klantenrelatie wel kan behouden.

Succesvol(ler) innen

Slaagt u erin de verschillende types slechte betalers te herkennen? Er zijn uitstellers, zij die alle schuld ontkennen, en tot slot de groep die agressief wordt. Hoe gaat u met elk van hen om? Ontdek in deze hands-on training welke benaderingen het meest succes hebben.

Krik uw zelfvertrouwen op

Als afsluiter duikt u in de praktijk. Tijdens een simulatieoefening biedt u het hoofd aan een lastige klant. Samen met uw medetrainees ontdekt u waarin u al sterk bent, en wat u nog meer kunt uitspelen voor een telefoongesprek met resultaat.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als u regelmatig incasso telefoontjes pleegt, heeft u baat bij tips & tricks om professioneel te spreken met impact.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Telefonisch invorderen, hoe doe je dat?
    • Outbound en inbound
    • Inhoudelijk (de diverse stappen)
    • Vormelijk (stem, correct taalgebruik,  juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
  • Diverse onderhandelingstechnieken
  • Oefeningen
  • Hoe stel je de klant centraal?
    • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
    • Empathie
    • Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
    • Human2Human  
    • Actie – en reactieoefeningen
    • Klantvriendelijk invorderen

Locaties en data


21-10-2024
1 sessie
Schrijf in

€ 272,25 incl. BTW

Planning

ma (21/10/2024) 09:00 - 12:30

Duur

ma 21-10-2024 t.e.m. ma 21-10-2024

ADRES


Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel je vraag