Schriftelijk debiteurenbeheer
Vermijd tijdverlies én escalaties dankzij efficiënte rappelbrieven
- Startdatum niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
Introductie
- Ben je op zoek naar de juiste inhoud, stijl en toon voor je rappelbrieven? En wil je voorkomen dat je je klanten niet afschrikt maar toch resultaat wil behalen?
- Welke fouten moet je absoluut vermijden als je niet wilt dat je rappelbrief juridische gevolgen heeft?
- Hoe zorg je ervoor dat je rappelbrieven leiden tot daadwerkelijke betalingen?
Deze opleiding neemt je mee op een boeiende reis door zowel de preventieve als curatieve aspecten van efficiënt debiteurenbeheer.
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
- Je leert eenvoudig structuur te brengen in je rappelbrief.
- Je bent je bewust van je taalgebruik, en van de vorm, stijl en inhoud van jouw brief.
- Je kent diverse marketingprincipes en kunt deze toepassen op jouw aanmaning.
Omschrijving
Rappelleren zonder schade
Ben je aan het worstelen met het vinden van de juiste toon en inhoud voor je rappelbrieven? Heb je liever een assertieve aanpak waarmee je concrete resultaten boekt, maar wil je tegelijkertijd geen klanten afschrikken of je relatie beschadigen? Hoe vind je het juiste evenwicht?
Succesvol(ler) innen
Lukt het je om de verschillende types slechte betalers te herkennen? Er zijn uitstellers, mensen die alle schuld ontkennen, en tot slot de groep die agressief wordt. Hoe ga je met elk van hen om? Ontdek in deze hands-on training welke benaderingen het meest succesvol zijn.
En nu toegepast!
Voel je je overweldigd door de theorie? Dat is begrijpelijk. Daarom maken we het heel interactief. Tijdens de opleiding pas je de stof toe op je eigen aanpak. Je bespreekt deze met medetrainees om samen bij te sturen. Gegarandeerd veel om over na te denken!
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Als je regelmatig rappelbrieven verstuurt, heb je baat bij tips & tricks om op een professionele manier resultaat te boeken.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- Taal
- Vorm
- Stijl
- Inhoud
- Toepassen van marketingprincipes op de aanmaning
- Nudgingprincipes
- “Ideale rappelbrief” voor jou
- Aanpassing van jouw eigen brieven
Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?
Samen creëren we je perfecte opleiding!
Contacteer onze Commercieel coördinator
Elsy Verhelle
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.Stel je vraag