Effectief debiteurenbeheer
Ga zowel preventief als curatief aan de slag met uw wanbetalers
- Startdatum niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
Introductie
- Stel je het uitwerken van een efficiënt preventief beleid voor je wanbetalers een grote uitdaging voor?
- Zoek je de beste praktijken voor het innen van openstaande schulden en het voorkomen van verdere vertragingen?
- Vraag je je af wanneer het opportuun is om juridische stappen te zetten of een incassobureau in te schakelen?
Deze opleiding neemt je mee op een boeiende tocht door zowel de preventieve als curatieve kanten van efficiënt debiteurenbeheer.
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
- Je begrijpt het belang van goed debiteurenbeheer.
- Je kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
- Je kent de kneepjes van preventief én curatief debiteurenbeheer.
Omschrijving
Voorkomen is beter …
Goede afspraken maken goede vrienden. Veranker het maken van solide afspraken met klanten in de bedrijfsstrategie. Heb je dat gedaan? En heb je alsnog te maken met niet-betalers? In dat geval win je door de focus op de kwaliteit van je klanten te leggen. Met een vlekkeloos debiteurenbeheer als kers op de taart.
… dan genezen
Mooie prestaties geleverd, maar geen betaling gezien? Wat nu? Niet gevreesd, ook curatief kun je deze situatie onder controle krijgen. De oplossing? Een doortastende aanpak. Ontdek in deze opleiding wie, wat, wanneer en hoe. En ook of je beter kiest om intern stappen te nemen, of een externe partner in te schakelen.
Finance vs sales
Denk je er ook aan om de werkwijze van de twee interne spelers, finance & sales, tegen het licht te houden? En vooral, hoe je ze laat samenwerken? Al te vaak leven deze afdelingen op gespannen voet met elkaar. Slaag erin om ze partners in crime te maken, en je incasso-inspanningen zullen een pak vlotter verlopen!
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Als je af en toe met wanbetalers te maken heeft, heb je baat bij tips & tricks om op een professionele manier resultaat te boeken.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- Belang van goed debiteurenbeheer
- Preventieve aanpak
- Goede afspraken maken goede vrienden
- Ken je klant en prospect
- Kwaliteit als bepalende factor
- Curatieve aanpak
- Wat, wie, wanneer en hoe volg je niet betalers op?
- Intern of externe acties?
- Finance of sales?
- Eigen belang of samen sterk?
- Kredietverzekering of factoring?
Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?
Samen creëren we je perfecte opleiding!
Contacteer onze Commercieel coördinator
Elsy Verhelle
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.Stel je vraag