Content marketing: van strategie naar plan
Stap voor stap naar een communicatieplan op maat voor jouw organisatie of jouw merk-
Coming Soon
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
Content marketing: van strategie naar plan
Stap voor stap naar een communicatieplan op maat voor jouw organisatie of jouw merk-
Coming Soon
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
Content marketing: van strategie naar plan
Stap voor stap naar een communicatieplan op maat voor jouw organisatie of jouw merk-
Coming Soon
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
-
Nog niet gekend
Omschrijving
Jouw consumenten zijn veranderd. Jouw zakelijke klanten ook. Ze gaan zelf op zoek naar informatie over producten en diensten. En of ze die vinden! Veel meer dan ze ooit kunnen verwerken.
Wil je met jouw product of dienst opvallen in de onoverzichtelijke hoeveelheid info? Zorg dan dat je waardevolle content biedt. In commerciële boodschappen heeft niemand nog zin.
In deze opleiding bepaal je je contentstrategie en maak je een zelfgeschreven contentplan op. Gecoacht door Tina Fabry bereik je in 7 stappen een resultaat waarmee je direct aan de slag gaat!
Je leert:
- je doelstellingen formuleren en de mogelijke hindernissen kennen en vermijden
- inhoud creëren die je doelgroep wilt horen. En de verschillende contenttypes en –kanalen kennen
- de verantwoordelijkheden, de rollen en de tools waarmeeje je strategie uitvoert, monitort en bijstuurt
Connecteer met je klanten en bindt ze aan jouw product of dienst. Waar wacht je nog op?
Gerelateerde opleidingen:
- Bouwen aan jouw merk: branding van A tot Z
- Krijg grip op jouw klanten. Zo maak je Personas en Customer Journeys
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Voor wie binnen het bedrijf of de organisatie deel uitmaakt van het marketing & communicatieteam of daarin een functie ambieert.
Methodologie
Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
We beginnen bij het fundament en ontwikkelen daarna per stap de contentstrategie van jouw bedrijf/organisatie of jouw merk. Elke stap bespreken we uitvoerig en passen we toe op jouw specifieke situatie.
- Fundament: we starten vanuit jouw fundamenten: missie, visie en de vooropgestelde positionering van uw bedrijf of merk. Hoe zet je je bedrijf in de markt? Wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van je concurrenten?
- Doelen: tijd om je doel te bepalen. Is het een organisatie- of projectdoel of een heel specifiek merkgerelateerd doel?
- Hindernissen: waarom heb je je doel nog niet bereikt? Zijn er hindernissen die jouw doel in de weg staan?
- Hindernis eliminator: wat moet je doen om jouw doel te bereiken, waar moet je optimaliseren?
- Persona's: we stellen persona's op en bepalen hun wensen
- Content: nu pas bepalen we de kernboodschap, thema's of issues
- Tactiek: hoe gaan we het plan uitvoeren?
- Communicatietools: we selecteren uit het brede gamma communicatietools om zo optimaal jouw doelgroep te bereiken
Kan ik ook online deelnemen? Natuurlijk! De klassikale oefen- en coachingsessies gaan door in een Virtual Classroom. De is fysiek aanwezig in het lokaal op de campus. U hebt de keuze: u komt ook fysiek naar het lokaal. Of u wandelt online binnen. Klinkt fantastisch? Dat is het ook!
Bijkomende info
Corona?! Die bederft bij Syntra West jouw leerhonger nooit
Eenvoudig: dan wandelt iedereen online binnen! Het is alsof je fysiek in de zaal aanwezig bent. Je interageert met jouw trainer en met jouw medetrainees. En je krijgt meteen antwoord op jouw vragen.
Onwennig met technologie? Hoeft niet: de software die je van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk en komt met de begeleiding en ondersteuning waar je om vraagt.
Wees Corona te slim af. Boek nu bij Syntra West, waar het virus geen spelbreker meer is.
Vragen? Collega Sofie zorgt voor antwoorden (mail sofie@syntrawest.be of bel 078 35 36 53).
Wil je meer weten?
Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?
Contacteer onze Commercieel coördinator
Davy Weuts