Debiteurenbeheer: Uw klant in nood

Hoe wanbetalers – zowel consumenten als ondernemingen – succesvol aanmanen?

  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Introductie

  • Hoe beoordeel je of een klant werkelijk in financiële nood verkeert? En zo ja, hoe reageer je ethisch en juridisch op correcte wijze?
  • Welke opties heeft een onderneming bij financiële moeilijkheden? Hoe kun je hen adviseren over ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement?
  • Hoe stel je een minnelijke regeling voor aan klanten? En wat zijn de voordelen van een minnelijke aanpak boven een juridische procedure?

Je gaat huiswaarts met kennis van de technieken om zowel consumenten als professionele klanten op correcte wijze te begeleiden bij financiële moeilijkheden.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • Je begrijpt dat je anders moet omgaan met een onderneming in moeilijkheden dan met een consument met betaalproblemen.
  • Je kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
  • Je weet welke ondersteunende maatregelen u bij B2C en B2B klanten kunt voorstellen.

Omschrijving

Klantgericht innen

Je wilt de consument in moeilijkheden correct en ethisch behandelen. Hetzij door te helpen bij het opzetten van een budgetbeheerplan, hetzij om een collectieve schuldenregeling te initiëren. Het gevaar dat om de hoek loert? Dat je de noodzaak tot betaling uit het oog verliest.


Loyaliteit troef

Natuurlijk moeten niet-betalers aangemaand worden. Tegelijk is het een kans om een loyale klant te winnen. Ontdek de verschillende opties die ondernemingen in financiële moeilijkheden kunnen inroepen: ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Heb je af en toe te maken met wanbetalers? Dan heb je baat bij de tips & tricks uit deze opleiding.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • De consument
    • Van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
  • De onderneming
    • Ontbinding, vereffening
    • De gerechtelijke reorganisatie
    • Het faillissement
  • Welke externe acties zijn mogelijk?
    • Minnelijk of juridisch
    • Bemiddeling of arbitrage
    • Hoe de IOS- procedure gebruiken?

Wil je graag een opleiding aanpassen op maat van je bedrijf?

Samen creëren we je perfecte opleiding!

FotoElsy Verhelle
curl effect

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel je vraag

Ook interessant voor jou

Transformeer je debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Maak van je debiteurenbeheer een gestroomlijnd proces in plaats van een stressfactor met deze praktische opleiding.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Leer de kunst van rappelbrieven schrijven zonder schade aan te brengen en ontdek strategieën om succesvolle betalingen te garanderen.
  • icon Nog niet gekend
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Ontdek hoe je assertief kunt zijn bij het innen van achterstallige betalingen en verbeter je zelfvertrouwen voor succesvolle telefoongesprekken!
  • icon Nog niet gekend
  • icon Startdatum niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend