Debiteurenbeheer: Uw klant in nood

Hoe wanbetalers – zowel consumenten als ondernemingen – succesvol aanmanen?
  • icon 07-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW
Schrijf in
  • icon 07-10-2024
  • icon Gent
  • icon 1 sessie
  • icon 272,25 incl. BTW

Introductie

  • Hoe beoordeel je of een klant werkelijk in financiële nood verkeert? En zo ja, hoe reageer je ethisch en juridisch op correcte wijze?
  • Welke opties heeft een onderneming bij financiële moeilijkheden? Hoe kun je hen adviseren over ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement?
  • Hoe stel je een minnelijke regeling voor aan klanten? En wat zijn de voordelen van een minnelijke aanpak boven een juridische procedure?

Je gaat huiswaarts met kennis van de technieken om zowel consumenten als professionele klanten op correcte wijze te begeleiden bij financiële moeilijkheden.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • Je begrijpt dat je anders moet omgaan met een onderneming in moeilijkheden dan met een consument met betaalproblemen.
  • Je kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
  • Je weet welke ondersteunende maatregelen u bij B2C en B2B klanten kunt voorstellen.

Omschrijving

Klantgericht innen

Je wilt de consument in moeilijkheden correct en ethisch behandelen. Hetzij door te helpen bij het opzetten van een budgetbeheerplan, hetzij om een collectieve schuldenregeling te initiëren. Het gevaar dat om de hoek loert? Dat je de noodzaak tot betaling uit het oog verliest.


Loyaliteit troef

Natuurlijk moeten niet-betalers aangemaand worden. Tegelijk is het een kans om een loyale klant te winnen. Ontdek de verschillende opties die ondernemingen in financiële moeilijkheden kunnen inroepen: ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Heb je af en toe te maken met wanbetalers? Dan heb je baat bij de tips & tricks uit deze opleiding.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • De consument
    • Van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
  • De onderneming
    • Ontbinding, vereffening
    • De gerechtelijke reorganisatie
    • Het faillissement
  • Welke externe acties zijn mogelijk?
    • Minnelijk of juridisch
    • Bemiddeling of arbitrage
    • Hoe de IOS- procedure gebruiken?

Locaties en data


07-10-2024
1 sessie
Schrijf in

€ 272,25 incl. BTW

Planning

ma (07/10/2024) 13:30 - 17:00

Duur

ma 07-10-2024 t.e.m. ma 07-10-2024

ADRES

Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel je vraag