Behandeling schadedossiers: bijscholing verzekeringskantoren


Praktische insteek
#120753
#Opleiding #Verzekeringen

Omschrijving

Binnen de verzekeringssector zijn heel wat medewerkers bezig met de schadedossiers. Vanuit een basisopleiding verzekeringen haal je daarvoor wel de theorie, maar enkel met een praktische insteek en veel dossierbehandeling bouw je ervaring op. Binnen deze opleiding wordt ook gezorgd voor de praktische insteek.

Op een korte periode, maar doorspekt met praktische oefeningen, leren de deelnemers de theorie vlot omzetten in praktijk. Er wordt ingegaan op de opmaak van het dossier, en ook de nodige elementen om het dossier vlot te laten behandelen bij de verzekeringsmaatschappij.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is bedoeld voor medewerkers in verzekeringskantoren die bezig zijn met de behandeling van schadedossiers en die een grondige en praktijkgerichte opfrissing wensen. Deze opleiding kan ook gevolgd worden door personen die in contact staan met het publiek.

Voorkennis

Je hebt voorkennis inzake verzekeringen.

Bijkomende info

Deze opleiding is erkend voor15 punten permanente vorming FSMA

Methodologie

Wist je dat je onze webinars on demand ook erkend zijn voor permanente vorming? Met een training on demand bepaal jij zelf wanneer je je wilt bijscholen. Je bekijkt het webinar gedurende 2 maanden zoveel als jij zelf wil.

Maak je keuze

webinars-on-demand-1-4_2012-753.jpg

Programma

Verzekering auto- ongevallen en rechtsbijstand & RDR (2 sessies)

  • Aanvulling inzake rechtsbijstand, DIV en BIV, polisvoorwaarden, etc.
  • Expertiseovereenkomst
  • Barema's RDR
  • De objectieve aansprakelijkheid (De wet op de zwakke weggebruiker)
  • De begeleiding bij een ongeval
  • Het Europees aanrijdingsformulier: correct invullen
  • Het proces - verbaal
  • 24/24 bijstand van maatschappijen
  • Mogelijke procedure bij ongeval voor contactcentermedewerker

Brandverzekering en rechtsbijstand (1 sessie)

  • Herhaling basis verzekeringen
  • Aanvulling inzake rechtsbijstand

Praktijk (2 sessies)

  • Opmaak dossier
  • Wat moet aan de klant opgevraagd worden (checklist/flowchart)
  • Eventueel contactname met maatschappij
  • Begeleiding van de klant bij het invullen van de nodige documenten
  • Ongevallenbegeleiding
  • Uiteenzetting van het invullen van het aanrijdingsformulier &  de wegcode
  • Werking service 24/24 van de maatschappijen
  • Vervangingsvoertuigen
  • Voorlopige of definitieve vervanging
  • Procedure en begeleiding van de klant

Opgelet: deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
donderdag 04/05/2023 19:00 22:00
donderdag 11/05/2023 19:00 22:00
donderdag 25/05/2023 19:00 22:00
donderdag 01/06/2023 19:00 22:00
donderdag 08/06/2023 19:00 22:00

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Syntra West Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be
Docent aan het woord

Onze online leermodules met e-coaching laten cursisten doelgerichter en op eigen tempo leren over mobiliteitsaspecten die constant in beweging zijn.

Hein

See you on