#140302
#Opleiding #Taal
i.s.m.

Telefoneren & E-mails schrijven in het Frans - onafhankelijk gebruiker (CEFR taalniveau B1*)

C'est qui al l'appareil?

Introductie

Het is niet steeds eenvoudig van direct een correct antwoord te formuleren als u in het Frans aangesproken worden, laat staan aan de telefoon. Wilt u op een vlottere manier kunnen overschakelen naar het Frans, dan is deze intereactieve opleiding voor u ongetwijfeld een oplossing.

Omschrijving

De telefoon is het communicatiemiddel bij uitstek op kantoor. In deze training leert u professioneel en doeltreffend telefoneren in het Frans.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze cursus richt zich tot diegenen die vaak telefoongesprekken moeten voeren zoals onthaalbedienden, secretariaatsmedewerkers en commerciële afgevaardigden en die vlotter willen leren communiceren aan de telefoon.

Voorkennis

U kan een eenvoudige beschrijving geven over mensen en werkomstandigheden (kennisniveau A2  cfr. Europees referentiekader).

Methodologie

De deelnemers worden aangespoord situaties, die ze regelmatig tegenkomen op het werk, aan te brengen zodat zoveel mogelijk de realiteit benaderen. Interactie en onmiddellijke feedback tijdens de les. Mogelijkheid om structuren en zinswendingen in te oefenen via CD-rom 'télélangues' (te kopen). Eveneens worden de attitudes bij het telefoneren bestudeerd.

Demonstratie van CD-roms zoals 'la grammaire facile' en 'vous dites' die de deelnemers kunnen gebruiken na de opleiding.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • Een correcte en efficiënte taal gebruiken met als doel een klantgericht gesprek te voeren
  • De geijkte telefoonformules toepassen bij het zakelijk onderhandelen
  • Als gesprekspartner fungeren in situaties uit het bedrijfsleven

Programma

  • Een aangenaam gespreksklimaat creëren (beleefd, hoffelijk, diplomatisch, dienstvaardig, klantgericht)
  • Aanbreng van de geijkte formules en zinswendingen
  • De telefoon opnemen en iemand doorverbinden
  • Een boodschap noteren
  • Afspraken vastleggen
  • Info vragen en geven
  • Een bestelling plaatsen en opnemen: cijfers lezen en noteren
  • Een klacht formuleren en beantwoorden
  • Problemen oplossen i.v.m. betaling
  • Telefoongesprekken voeren waarbij situaties uit het bedrijfsleven nagebootst worden

De deelnemers krijgen de mogelijkheid het vakjargon eigen aan hun onderneming aan te brengen.

2014-302-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Alexander Despierre.

Alexander is een doorgewinterde taalcoach die al jaren met veel enthousiasme les geeft. Hij staat garant voor een training die onmiddellijk in de praktijk toepasbaar is. De evaluaties die wij ontvangen over Alexander zijn steevast positief met een 9+ score. Hij verzorgde o.a. taaltrainingen voor Club Brugge en Mitsubishi.