#150277
#Opleiding #Taal

Frans voor personeelsmedewerkers en uitzendconsulenten - onafhankelijk gebruiker (CEFR taalniveau B1*) NIEUW

Omschrijving

Als medewerker op de HR afdeling of in een sociaal secretariaat, als uitzendconsulent,... komt u wellicht met Franstaligen in contact. Het is niet altijd even eenvoudig om de specifieke terminologie rond personeelszaken vlot te gebruiken. In deze taaltraining wordt uw taalvaardigheid in het Frans en deze specifieke woordenschat ingeoefend.

Over onze taaltrainingen

Onze taaltrainingen leren u een taal effectief te gebruiken in een professionele context. Luisteren, begrijpen en spreken staan centraal in de training. U ontwikkelt uw taalvaardigheid én u krijgt evengoed meer inzicht in typische gewoontes, gebruiken, mentaliteit... van de landen waar de betreffende taal wordt gesproken.

U komt terecht in een groep met een beperkt aantal gelijkgestemde cursisten, zodat onze ervaren taalcoaches u ruim voldoende aandacht kunnen geven. Goed om weten: onze taalcoaches onderwerpen u niet aan testen (tenzij u daar zelf op aandringt) en zijn ervaren in het wegnemen van de eventuele drempel om te durven spreken.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze taaltraining is aanbevolen voor wie actief is in een functie als personeelsmedewerker op de HR afdeling in een bedrijf of een organisatie, voor wie een functie uitoefent in een sociaal secretariaat, voor uitzendconsulenten,... en regelmatig in contact komt met Franstalige klanten, leveranciers,... en zich de kennis van het vakjargon eigen wil maken.

Voorkennis

Welk taalniveau heb ik nodig om deze opleiding te kunnen meevolgen?

Ik heb taalniveau A2 conform het Europees referentiekader*. Dat betekent dat ik zinnen en regelmatig voorkomende uitdrukkingen kan begrijpen die verband hebben met zaken van direct belang (bijvoorbeeld werk, persoonsgegevens, familie, winkelen en plaatselijke geografie). Ik kan communiceren over simpele en alledaagse taken die een eenvoudige en directe uitwisseling over vertrouwde en alledaagse kwesties vereisen. Ik kan in eenvoudige bewoordingen aspecten van mijn eigen achtergrond, mijn onmiddellijke omgeving en kwesties op het gebied van diverse behoeften beschrijven.

Kan ik mijn huidig taalniveau laten evalueren?

Ja, dat kan u zeker, onze taalcoaches nemen graag even de tijd voor een gezellige en ongedwongen babbel. U kan daarvoor langskomen op één van de gratis testavonden die SBM organiseert. Lukt het u niet u daarvoor vrij te maken of te verplaatsen? Geen probleem, neem contact met ons op en we regelen een gesprekje voor u op een andere manier.

Methodologie

De deelnemers krijgen een resultaatgerichte vorming die volledig afgestemd is op hun aanwezige voorkennis. De opleiding is gericht op het mondeling communiceren: contractbesprekingen, interviews, telefonische gesprekken, termen rond leiderschap, klantvriendelijkheid, sociale wetgeving, enz.

Programma

  • klantgericht telefoneren:
    • geijkte formules gebruiken, een aangename sfeer scheppen, kandidaten aanbevelen, overtuigende taal gebruiken, efficiënt onderhandelen over prijzen en voorwaarden, betalingen opvolgen, elegant afsluiten
  • de aanpak van de klant:
    • gerichte vragen stellen, de doelstellingen duidelijk verwoorden
    • de technieken van een interview in het Frans toepassen
    • specifieke terminologie toegespitst op het juridische aspect van documenten
    • clausules van contracten bespreken
    • courante gesprekken voeren met klanten en kandidaten.

De lessen worden steeds geconcipieerd met documentatie en werkdocumenten, door de deelnemers aangebracht zodat iedere behandelde situatie het reële bedrijfsleven nabootst.

Datum Startuur Einduur
maandag 24/09/2018 19:00 22:00
maandag 01/10/2018 19:00 22:00
maandag 08/10/2018 19:00 22:00
maandag 15/10/2018 19:00 22:00
maandag 22/10/2018 19:00 22:00
maandag 05/11/2018 19:00 22:00
maandag 12/11/2018 19:00 22:00
maandag 19/11/2018 19:00 22:00
maandag 26/11/2018 19:00 22:00
maandag 03/12/2018 19:00 22:00
maandag 10/12/2018 19:00 22:00
maandag 17/12/2018 19:00 22:00

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • Syntra West Kortrijk
  • Doorniksesteenweg 220
  • 8500 Kortrijk
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be