#120228
#Opleiding #Redactie

Mediatraining NIEUW

Omschrijving

Imago en profilering worden steeds belangrijker, zeker voor bedrijven. De media zijn een belangrijk middel voor bedrijven om hun boodschap te verkondigen. De rol van de media in de communicatie van bedrijven en organisaties wint meer en meer aan belang, het vormt een niet te onderschatten onderdeel van de externe communicatie.

Persberichten uitsturen, persconferenties organiseren, bedrijfsreportages laten maken, dat zijn maar enkele zaken waarbij de rol van de media heel belangrijk is in de communicatie van organisaties.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden, directeurs, communicatieverantwoordelijken, communicatiemedewerkers, enz. Deze cursus is bestemd voor wie in zijn/haar beroep moet optreden als mediacoördinator of als woordvoerder, of gewoon zo nu en dan in contact komt met de pers of geïnterviewd wordt. Belangrijk is dat men het contact met de pers ziet als niet alleen onvermijdelijk, maar ook als een gelegenheid om goedkoop veel mensen tegelijkertijd te bereiken met een bepaalde boodschap.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding ben je in staat de pers professioneel te woord te staan en je boodschap over te brengen. je weet hoe je journalisten warm kunt maken voor een onderwerp en hoe je hen kunt contacteren.

Programma

Sessie 1:

  • Hoe als onderneming positief in het nieuws komen?
  • Hoe een relatie met de media opbouwen?
  • Hoe werken de media?
  • Belang van de verschillende soorten media voor een onderneming
  • Interviewtechnieken
  • Tips & tricks

Sessie 2:

  • Praktijkoefeningen: de opgedane kennis uit de eerste sessie wordt ingeoefend. Van elke cursist wordt een interview opgenomen met de camera. Daarna volgt er een feedbackmoment waarin teruggekoppeld wordt naar de theorie.