Klantgericht schrijven: zo vermijdt u egotripperij


Leer de basisvaardigheden om overtuigend te schrijven. En de specifieke vaardigheid om uw missie, visie en waarden te schrijven.
#210638
#Webinar #Redactie

Omschrijving

Wilt u een bepaald teksttype, in dit geval missie, visie en waarden, onder de knie krijgen? Dan zorgt SBM daarvoor: met één specifieke, snackable online workshop. Ervoor ontdekt u éérst de basisprincipes voor overtuigend schrijven in drie snackables die voor álle teksttypes gelden.

Wilt u vervolgens een of meer andere teksttypes ook meester worden? Bijvoorbeeld persberichten die de pers halen, of vacatures die grijze muizen wegjagen? Dan volstaat 1 extra snackable per teksttype om de ins & outs daarvan te leren kennen.

Wilt u tenslotte checken of u op de juiste weg zit? Boek dan 1,5 feedbackuren. Die zet u naar eigen goeddunken in voor opbouwende kritiek door te trainer om uw teksten te laten glanzen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie eerst de basis schrijfvaardigheden onder de knie wil krijgen. En daarna meester wil worden in het schrijven van uw missie, visie en waarden.

Methodologie

4 online sessies van 1,5 uur:

  • In de eerste drie sessies leert u de basisprincipes voor overtuigend schrijven die gelden voor alle teksttypes
  • In de vierde sessie leert u meester te worden in het schrijven van missie, visie en waarden

Programma

  1. Plant de drie pilaren van overtuigend schrijven

De modale lezer – u ook, trouwens – is egocentrisch, lui en snel verveeld. En dat is… zijn goed recht. U biedt weerwerk met wat en hoe u schrijft.

Leg de draagbalk in 3 snackables van 1,5 uur in 3 opeenvolgende weken:

  • Egocentrisch – De lezer is niet ‘uw’ lezer. U bent zijn schrijver.
  • Lui – De lezer wil op zijn wenken bediend worden. Maak het hem gemakkelijk.
  • Verveeld – De lezer is snel verveeld. Verras hem zodat hij niet afhaakt.
  1. Ontdek de bijzonderheden van uw teksttype: missie, visie en waarden

Boetseer uw fronton in 1 snackable van 1,5 uur. Hoe zorgt u ervoor dat uw missie, visie en waarden:

  • niet slaapverwekkend zijn?
  • niet vervallen in zweverig jargon?
  • uw potentiële klant doen dromen?
  1. Polijst uw fronton

Leg uw werkstukken aan onze schrijfdokter voor: koop een feedbackpakket van 1,5 uur. Zet die tijd naar eigen goeddunken in om teksten naar uw trainer te mailen. Met zijn opbouwende kritiek en suggesties tilt u ze samen naar grote hoogte. Info en bestellen kan meteen via lieselotte.uijttenhove@sbm.be of na het volgen van deze schrijftraining.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 19/04/2022 19:00 20:30
dinsdag 26/04/2022 19:00 20:30
dinsdag 03/05/2022 19:00 20:30
maandag 30/05/2022 19:00 20:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be