Klantgericht schrijven: doe uw lezer… lezen


Hoe laat u uw lezer uit uw hand eten?
#200140
#Mixed Klassikaal #Redactie

Introductie

Was de schrijftraining zijn geld waard? vroegen wij aan Zoë Sohier (marketing officer) en Julie Bulcke (HR-manager en partner) bij Decupere & Partners.

SBM en Schrijfdokter Wim Van Rompuy. Een geslaagd partnership. Ook voor bedrijfsinterne schrijftrainingen. Dit is wat klanten over ons zeggen:

Zelf op zoek naar een schrijftraining bij jou in het bedrijf? Contacteer Vanessa Aneca via vanessa.aneca@sbm.be en laat haar weten wat je zoekt.

Omschrijving

Wervende teksten schrijven – Tweedaagse workshop

Ontnuchterend: de modale lezer zit echt niet te wachten op jouw communicatie. Moderne, gehaaste klanten doorploegen jouw commerciële of informatieve teksten niet voor hun plezier. Nee, zij zijn lui. Zij eisen instant info die er voor hen toe doet.

Jij steelt tijd die zij aan iets anders willen besteden. Hoe jedaarin slaagt? Door hen op hun wenken te bedienen met de inhoud, vorm en stijl van jouw tekst. Alleen dan rijf je klanten binnen. Vervul je hun basis-leesbehoeften niét? Dan schuif je hen door naarjew concurrent. Aan jou de keuze.

  • Waarop kicken de doorsnee lezers? Waardoor haken zij af?
  • Hoe verleid je hen om voort te lezen? Om niet weg te klikken?
  • Wanneer reageren zij op jouw aanbod?

Deze opleiding bestaat ook als klassieke, interactieve training. Onze raad? Kies voor deze tweedaagse workshop. Want die geeft je de ruimte voor 50% doe-momenten. Daarin ga je zelf aan de slag met je eigen teksten. Zo zet je kennis meteen om in kunde.

Jouw trainer: Wim Van Rompuy (Schrijfdokter.be)

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die teksten schrijft voor bedrijven of organisaties, profit & non-profit, commercieel of informatief, scherm of papier. Elke schrijfvorm komt aan bod: mailing & e-mail, webtekst & social media post, blog & persbericht, uitnodiging & interne nota, enzovoort.

Methodologie

Vergelijk goed met minder goed in concrete tekstvoorbeelden, beleef uw aha-moment, en maak dan van jouw eigen tekst een betere versie. Herhaal dit 10 keer voor de 10 schrijftestjes.

Programma

Workshop van 2 dagen

  1. Dag 1: inhoud. Overtuig met ultieme argumenten en ontmijn sluimerende bezwaren.
  2. Dag 2: vorm & stijl. Bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer.
  • Besef dat je tijd steelt

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet? Omdat het tijd kost: tijd die je van hen steelt. Tijd die zij niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat je te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

  • Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt jouw brochure in de papiermand? Wordtjo uw persbericht genegeerd? Blijft jouw e-mail onbeantwoord? Dan treft jouw lezer geen schuld: je ging als schrijver in de fout.

Dat is een harde diagnose, ja. Maar ook hét inzicht dat jou op het goede pad zet: maak het je luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij jou en brengt jouw communicatie meer op dan ze kost - op papier en elektronisch. Dan lezen jouw collega's jouw mails plots wel. En blijven jouw prospecten die in Google op uw webpagina klikken, er wel hangen om te bestellen.

  • Grijp je vast aan 101 handvaten

Verwacht je ronkende theoretische modellen? Een vijftienstappenplan? Neem dan niét deel aan deze workshops. Kijk je uit naar 101 hyperconcrete handvaten waarmee je meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die je dodelijk precies vertellen of je de luie lezer over de streep trekt? Schrijf je dan meteen in: je zult het zich niet beklagen. Beloofd!

  • Weet en doe

Half om half luisteren en doen: zo zet je kennis om in kunde. Dus krijg je 50% infotainment en 50% doe-momenten. Mail op voorhand jouw tekst die niet opleverde wat je ervan verwachtte. En jouw toestemming om er in de besloten lesgroep samen mee aan de slag te gaan. Dan stap je buiten als doener, met jouw herwerkte tekst als bonus.

  • Stel elke tekstvraag

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of jouw trainer beantwoordt ze. Laat je dus gaan!

Kan ik ook online deelnemen? Natuurlijk! De klassikale oefen- en coachingsessies gaan door in een Virtual Classroom. De coach is fysiek aanwezig in het lokaal op de campus. Je hebt de keuze: je komt ook fysiek naar het lokaal of je wandelt online binnen. Klinkt fantastisch? Dat is het ook!

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 01/06/2021 09:00 12:00
dinsdag 01/06/2021 13:00 16:00
dinsdag 08/06/2021 09:00 12:00
dinsdag 08/06/2021 13:00 16:00
Kies eventueel een andere locatie of tijdstip

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Deze opleiding wordt aangeboden als mixed klassikaal. Dit betekent dat de klassikale les gestreamd wordt voor cursisten die van thuis volgen. De klasgroep bestaat dus zowel uit cursisten die de les ter plaatse volgen als cursisten die van thuis uit volgen. Maak uw keuze via locatie/tijdstip onder de prijs.

Locatie

  • Syntra West Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij Syntra West jouw leerhonger nooit.

Eenvoudig: dan wandelt iedereen online binnen! Het is alsof je fysiek in de zaal aanwezig bent. Je interageert met jouw trainer en met jouw medetrainees. En je krijgt meteen antwoord op jouw vragen.

Onwennig met technologie? Hoeft niet: de software die je van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk en komt met de begeleiding en ondersteuning waar je om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij Syntra West, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Sofie zorgt voor antwoorden (mail sofie@syntrawest.be of bel 078 35 36 53).

Was de schrijftraining zijn geld waard? vroegen wij aan Zoë Sohier (marketing officer) en Julie Bulcke (HR-manager en partner) bij Decupere & Partners. Dit is wat ze antwoordden: https://schrijf.be/nl/tevreden/realisaties/decupere