#160364 #Multimedia

Google Adwords

Omschrijving

Hoe de online aanwezigheid van uw bedrijf versterken? Ontdek de best practices en valkuilen in één van onze professionele opleidingen. Wij vertellen u hoe u uw site effectief onder handen neemt zodat u hoog in de resultatenpagina's van Google verschijnt. Of wilt u uw kennis van Google Adwords uitdiepen om daarna zelf online uw certificaat te behalen?

Tijdens deze opleiding gaan we effectief aan de slag met Google Adwords. De theorie blijft beperkt en we focusen sterk op het praktische luik: campagnes bouwen en beheren. Deze praktijkgerichte aanpak heeft een veel grotere meerwaarde zodat u deze kennis onmiddellijk kan meenemen in het werkveld.

Na het uitwerken van een strategie staan we even stil bij hoe we de campagnes gaan inregelen. Met het zoekwoordenonderzoek als basis, bouwen we de campagnes en starten we deze ook effectief op. Zo kunnen we de daarop volgende lessen kijken hoe de campagnes presteren en waar we kunnen bijsturen. Uiteindelijk komt het rapporteren van de cijfers ook uitgebreid aan bod.

Voorkennis

Voor deze cursus heeft u nog geen ervaring nodig met Google AdWords. Het is wel een vereiste dat u kan inloggen op een (actief) AdWords account en u over genoeg rechten beschikt om aanpassingen te doen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Voor KMO's of zelfstandigen die online willen adverteren met AdWords en zelf controle willen over de campagnes
  • Voor MARCOM professionals in grotere bedrijven die willen ontdekken of hun SEA-agency wel goed werk levert of zelf campagnes willen opzetten
  • Voor nieuwkomers die nog nooit met AdWords hebben gewerkt, maar wel willen starten
  • Voor wie al een tijdje een AdWords campagne beheert, maar de werking wil optimaliseren

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

U zal een account kunnen opstarten en campagnes maken die u dan ook zelf kan beheren. Getoetst aan alle theorie weet u perfect op welke zoekwoorden u moet adverteren en hoe de werking praktisch in elkaar zit.

Tijdens de opleiding beheert u samen met de andere deelnemers een account, waardoor u het volledige proces achteraf kan herhalen voor uzelf of voor uw bedrijf.

Programma

Google AdWords: de theorie

  • Waarom AdWords?
  • Van advertentienetwerken tot conversies, max CPC en zoekwoordtypes: alle termen die je nodig hebt om praktisch te kunnen werken met AdWords

Google AdWords: de praktijk

  • Account aanmaken
  • Campagnes aanmaken
  • Campagnes optimaliseren
  • Rapporteren