Rekruteren via sociale media


Zoek en vind de juiste werknemer via social media
#150306
#Mixed Via Web #HRM

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze workshop maak je kennis met de meest gebruikte sociale netwerken.Je leert hoe je efficiënt je doelgroep kunt bereiken en je aanwervingsbeleid uitdragen. Maar ook hoe je hiermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Introductie

Ga je mee in de trend van rekruteren via sociale media of hou je het toch maar bij je eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?

Omschrijving

De juiste werknemer vinden voor jouw bedrijf, is geen evidentie. HR-medewerkers vragen zich vandaag meer dan ooit af via welk kanaal ze tegen een redelijke prijs hun toekomstige werknemers kunnen bereiken.

Digitale rekrutering en meer specifiek het gebruik van sociale media kan hier een belangrijk rol spelen. Hoe 'brand' je jouw bedrijf via Facebook, Twitter, Linkedin en gebruik je deze kanalen efficiënt?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

HR-medewerkers en -verantwoordelijken

Programma

1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?

  • krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media

2. Sociale Media als rekruteringsmiddel

  • Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
  • Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
  • Welke kanalen schakel je wanneer in?
  • Return on investment

3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?

  • Gevonden worden:
    • Online branding: hoe ben je als recruiter online vindbaar?
    • In welke mate is jouw organisatie online zichtbaar?
  • Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
  • LinkedIn:
    • Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Profiel op LinkedIn: tips & tricks
    • Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
    • Company pages & Career pages
    • Groepen op LinkedIn
    • Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doe je het?
  • Facebook
    • Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
    • Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maak je een Facebook-advertentie?
    • Hoe zorg je ervoor dat jouw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
  • Twitter
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Twitter Ads

4. Reputatiemanagement

  • Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 27/09/2021 13:30 16:30
maandag 04/10/2021 13:30 16:30
Kies eventueel een andere locatie of tijdstip

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Deze opleiding wordt aangeboden als mixed via web. Dit betekent dat de klassikale les gestreamd wordt voor cursisten die van thuis volgen. De klasgroep bestaat dus zowel uit cursisten die de les ter plaatse volgen als cursisten die van thuis uit volgen. Maak uw keuze via locatie/tijdstip onder de prijs.

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be
2015-306-2-OmschrijvingDocent-1.jpg

Mic Adam. Mic is een echte social media goeroe. Hij helpt bedrijven en organisaties bij het succesvol implementeren van sociale media voor zowel marketing en communicatie doeleinden als voor recruitment. Hij is een gedreven en ervaren marketeer en een echte expert op het gebied van LinkedIn, Twitter, Facebook en Video marketing.