Rekruteren via sociale media
Zoek en vind de juiste werknemer via social media
Wat kent men na het volgen van deze opleiding?
In deze workshop maak je kennis met de meest gebruikte sociale netwerken.Je leert hoe je efficiënt je doelgroep kunt bereiken en je aanwervingsbeleid uitdragen. Maar ook hoe je hiermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.
Introductie
Ga je mee in de trend van rekruteren via sociale media of hou je het toch maar bij je eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?
Omschrijving
De juiste werknemer vinden voor jouw bedrijf, is geen evidentie. HR-medewerkers vragen zich vandaag meer dan ooit af via welk kanaal ze tegen een redelijke prijs hun toekomstige werknemers kunnen bereiken.
Digitale rekrutering en meer specifiek het gebruik van sociale media kan hier een belangrijk rol spelen. Hoe 'brand' je jouw bedrijf via Facebook, Twitter, Linkedin en gebruik je deze kanalen efficiënt?
Voor wie is deze opleiding bestemd?
HR-medewerkers en -verantwoordelijken
Programma
1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?
- krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media
2. Sociale Media als rekruteringsmiddel
- Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
- Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
- Welke kanalen schakel je wanneer in?
- Return on investment
3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?
- Gevonden worden:
- Online branding: hoe ben je als recruiter online vindbaar?
- In welke mate is jouw organisatie online zichtbaar?
- Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
- LinkedIn:
- Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
- Gebruik: hoe? Wat?
- Doelgroep
- Profiel op LinkedIn: tips & tricks
- Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
- Company pages & Career pages
- Groepen op LinkedIn
- Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doe je het?
- Facebook
- Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
- Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maak je een Facebook-advertentie?
- Hoe zorg je ervoor dat jouw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
- Twitter
- Gebruik: hoe? Wat?
- Doelgroep
- Twitter Ads
4. Reputatiemanagement
- Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?
Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.
Lesdata
Datum | Startuur | Einduur |
---|---|---|
dinsdag 27/04/2021 | 09:00 | 12:00 |
dinsdag 04/05/2021 | 09:00 | 12:00 |
Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.
Contact
- T: 078/353 653
- Sofie@syntrawest.be

Mic Adam. Mic helpt met zijn bedrijf Vanguard Leadership bedrijven en organisaties bij het succesvol implementeren van sociale media als marketing en communicatie tool. Hij is een gedreven en ervaren marketeer en een expert op het gebied van LinkedIn, Twitter, Facebook en Video marketing.