Functioneringsgesprekken voeren


Verbeter met motiverende functioneringsgesprekken de prestaties van jouw medewerkers
#130380
#Opleiding #HRM

Introductie

Feedback geven en prestaties bespreken kunnen lastige gesprekken zijn waar je tegenop kijkt. Hoewel het functioneringsgesprek al geruime tijd in het bedrijfsleven bestaat blijft het voor de manager moeilijk om zijn/haar medewerkers te vertellen hoe ze functioneren. De bedoeling is vooral om tweerichtingsverkeer in het gesprek toe te laten. Jouw medewerker heeft ook een stem die gehoord mag worden want je medewerkers hebben nood aan een continue evaluatie en ruggesteun. Wat wordt er van hen verwacht en wat verwachten zij van jou?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • Je kunt je op een goede manier voorbereiden op een functioneringsgesprek
  • Je kunt op een correcte manier een functioneringsgesprek voeren met jouw medewerkers
  • Je krijgt inzicht in de opbouw van een goed gesprek
  • Je kunt op een goede manier zaken bespreekbaar maken met je medewerker
  • Je krijgt inzicht over de manier waarop jee de motivatie van je medewerker kunt verhogen
  • Je kunt omgaan met moeilijke situaties

Omschrijving

In deze training willen we je tools aanreiken die je helpen bij het geven van feedback en bespreekbaar maken van prestaties tijdens een functioneringsgesprek. We bekijken ook hoe je door middel van een goed gevoerd functioneringsgesprek de motivatie van jouw medewerkers kan verhogen.

De opleiding wordt gekleurd met tal van praktische voorbeelden en oefeningen zodat je de training onmiddellijk kan toepassen in de praktijk.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden die functioneringsgesprekken moeten voeren.

Methodologie

In deze training staat de praktijk van jou als deelnemer centraal. Door middel van groepsgesprekken en cases wordt de koppeling gemaakt tussen theorie en praktijk. Ook is voldoende ruimte voorzien voor het bespreken van de eigen cases en praktijkervaringen.

gesprekfunction-2-4_2013-380.jpg

Programma

1. Intro

2. Situering

  • Definitie, kenmerken en doelstellingen
  • Voordelen
  • Functioneringsgesprekken: what's in a name?
  • Situering in de evaluatiecyclus / ontwikkelcirkel

3. Organisatorische omkadering

  • Interne beslissingen
  • Documenten en tools
  • Interne communicatie
  • Praktisch: tijd en ruimte

4.Drie stappen bij een functioneringsgesprek

  • Voorbereiding
  • Door leidinggevende
  • Door medewerker
  • Gesprek
  • Onderdelen
  • Onderwerpen
  • Output: verslag, POP, ...

5. Communicatie (technieken, tips en aandachtspunten)

  • Enkele wetten en basismodellen
  • Feedback geven
  • Actief luisteren
  • Valkuilen
  • Moeilijke situaties

6. Reflectie

Opgelet: Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 06/06/2023 09:30 12:30
dinsdag 13/06/2023 09:30 12:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Campus Gent NETWORKS TWO
  • Raymonde de Larochelaan 13
  • 9051 Gent
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be
Docent aan het woord

Door de intensieve samenwerking met andere deskundigen, kunnen deelnemers rekenen op hedendaagse en boeiende lesonderwerpen.

Marcus

See you on