Functioneringsgesprekken voeren


Verbeter met motiverende functioneringsgesprekken de prestaties van jouw medewerkers
#130380
#Webinar #HRM

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

  • Je kunt je op een goede manier voorbereiden op een functioneringsgesprek
  • Je kunt op een correcte manier een functioneringsgesprek voeren met jouw medewerkers
  • Je krijgt inzicht in de opbouw van een goed gesprek
  • Je kunt op een goede manier zaken bespreekbaar maken met je medewerker
  • Je krijgt inzicht over de manier waarop jee de motivatie van je medewerker kunt verhogen
  • Je kunt omgaan met moeilijke situaties

Introductie

Feedback geven en prestaties bespreken is geen evidentie. Hoewel het functioneringsgesprek al geruime tijd in het bedrijfsleven bestaat blijft het voor de manager moeilijk om zijn/haar medewerkers te vertellen hoe ze functioneren. De bedoeling is vooral om tweerichtingsverkeer in het gesprek toe te laten. Jouw medewerker heeft ook een stem die gehoord mag worden.

Omschrijving

In deze training willen we u tools aanreiken die u helpen bij het geven van feedback en bespreekbaar maken van prestaties tijdens een functioneringsgesprek. We bekijken ook hoe u door middel van een goed gevoerd functioneringsgesprek de motivatie van uw medewerkers kan verhogen.

De opleiding wordt gekleurd met tal van praktische voorbeelden en oefeningen zodat u de training onmiddellijk kan toepassen in de praktijk.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden die functioneringsgesprekken moeten voeren.

Methodologie

In deze training staat de praktijk van jou als deelnemer centraal. Door middel van groepsgesprekken en cases wordt de koppeling gemaakt tussen theorie en praktijk. Ook is voldoende ruimte voorzien voor het bespreken van de eigen cases en praktijkervaringen.

Programma

1. Intro

2. Situering

  • Definitie, kenmerken en doelstellingen
  • Voordelen
  • Functioneringsgesprekken: what's in a name?
  • Situering in de evaluatiecyclus / ontwikkelcirkel

3. Organisatorische omkadering

  • Interne beslissingen
  • Documenten en tools
  • Interne communicatie
  • Praktisch: tijd en ruimte

4.Drie stappen bij een functioneringsgesprek

  • Voorbereiding
  • Door leidinggevende
  • Door medewerker
  • Gesprek
  • Onderdelen
  • Onderwerpen
  • Output: verslag, POP, ...

5. Communicatie (technieken, tips en aandachtspunten)

  • Enkele wetten en basismodellen
  • Feedback geven
  • Actief luisteren
  • Valkuilen
  • Moeilijke situaties

6. Reflectie

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 19/04/2021 09:30 12:30
maandag 26/04/2021 09:30 12:30
maandag 03/05/2021 09:30 12:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078/353 653
  • Sofie@syntrawest.be