#170486
#Opleiding #HRM

Employer branding: maak van uw bedrijf een aantrekkelijke werkgever!

Introductie

Uw organisatie heeft nog geen employee value proposition (EVP) bepaald waardoor u bij elke rekruteringsactie twijfelt welke sterktes u best naar buiten brengt?

Wordt u steeds weer geconfronteerd met medewerkers die na een inloopperiode uw organisatie weer verlaten?

Vindt u gewoon te weinig werknemers, ondanks diverse acties?

De opleiding is een samenwerking tussen SBM, Agoria en de Academie voor de Toekomst.

Omschrijving

In deze 'War for Talent' hebben organisaties het moeilijk om personeel te vinden. Het is echter niet alleen moeilijk om genóeg personeel te vinden maar het is ook de kunst om nieuwe medewerkers te vinden die bij uw organisatie passen en er dan ook graag blijven.

In deze opleiding gaat u op zoek naar de unieke én authentieke troeven van uw organisatie om die te kunnen vertalen in een campagne om nieuwe mensen te rekruteren en om een retentiebeleid voor de huidige medewerkers op te zetten.

UNIEK: waarom moet die schaarse talentvolle medewerker bij jouw organisatie komen werken?

AUTHENTIEK: hoe zorgt u ervoor dat de troeven van uw organisatie, die de rekruteringscampagne weerspiegelt, effectief aanwezig zijn wanneer de nieuwe medewerker in uw organisatie start?

Kostprijs

    · Standaardprijs: € 1.200, met KMO-portefeuille voor kleine ondernemingen: € 720; met KMO-portefeuille voor middelgrote ondernemingen: € 840
    · Voedingsbedrijven kunnen via Alimento (PC 118 en PC 220) nog € 340 terugvorderen ongeacht hun bedrijfsgrootte. De tegemoetkoming van Alimento is combineerbaar met de KMO-portefeuille
    · Agoria-leden: € 995 met KMO-portefeuille tot 50 werknemers: € 597; met KMO-portefeuille tot 250 werknemers: € 696,5.
    · Bedrijven die onder Cevora vallen (PC 200) kunnen een opleidingspremie krijgen. Voor meer info: Voorwaarden opleidingspremie Cevora. De opleidingspremie van Cevora is combineerbaar met de KMO-portefeuille.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden, stafmedewerkers, HR-managers, marketingverantwoordelijken, productiemanagers, zaakvoerders, leden van het managementteam van bedrijven uit de diverse sectoren of uit non- of socialprofit.

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen. De tweede deelnemer geniet van 50% korting.

Methodologie

Het programma is gespreid over 4 dagen. Er is ook één individueel coaching-moment met één van de docenten. Daarnaast is online coaching mogelijk.

Tijdens de lesdagen krijgt u van de docenten ook opdrachten die leiden naar een concrete strategie en een concreet actieplan rond employer branding voor jouw bedrijf.

De sessies zijn verrijkt met praktijkcases van bedrijven die al een strategie rond employer branding hebben opgebouwd.

Het aantal bedrijven is beperkt tot 14, het aantal deelnemers is begrensd tot 18.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Op het einde van de opleiding hebt u een SWOT-analyse rond employer branding, een selectie van strategische doelstellingen en een beknopt actieplan op maat van uw organisatie. Daarnaast hebt u ideeën opgedaan van acties die u zou kunnen uitrollen.

Programma

    · De sterkte van uw organisatie als merk
      · Employer brand en employer branding van uw organisatie:
        · interne en externe branding en communicatie
        · intrinsieke en extrinsieke motivatiefactoren

    · In welk soort organisatie werkt u?
      · Opmaken van een HR-SWOT voor uw organisatie: wat zijn de sterktes en zwaktes van uw organisatie, de uitdagingen en bedreigingen om werknemers te houden en nieuwe medewerkers aan te trekken?

    · Wat maakt uw organisatief tot een goede werkgever
      · Selecteren en formuleren van strategische doelstellingen
      · Opmaken van een employee value proposition
      · Opmaken van een actieplan

    · Werken 24/24 - 7/7
      · Social media doen het voor u

    · Relatie met de onderwijs en intern opleidingsbeleid
      · Beleid ontwikkelen rond gerichte samenwerking met onderwijs en vorming

    · Voorbeelden van aanpak en campagnes

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 07/05/2019 09:30 12:45
dinsdag 07/05/2019 13:30 17:00
dinsdag 21/05/2019 09:30 12:45
dinsdag 21/05/2019 13:30 17:00

Deze data zijn nog onderhevig aan wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

Prijsinfo

Kostprijs

    · Bedrijven: € 1.200, met KMO-portefeuille voor kleine ondernemingen: € 720; met KMO-portefeuille voor middelgrote ondernemingen: € 840
    · Voedingsbedrijven kunnen via Alimento (PC 118 en PC 220) nog € 340 terugvorderen ongeacht hun bedrijfsgrootte. De tegemoetkoming van Alimento is combineerbaar met de KMO-portefeuille
    · Agoria-leden: € 995 met KMO-portefeuille tot 50 werknemers: € 597; met KMO-portefeuille tot 250 werknemers: € 696,5.
    · Bedrijven die onder Cevora vallen (PC 200) kunnen een opleidingspremie krijgen. Voor meer info: Voorwaarden opleidingspremie Cevora. De opleidingspremie van Cevora is combineerbaar met de KMO-portefeuille.