#130562 #Grafisch-audiovisueel

Visueel communiceren met infographics - seminarie NIEUW

Omschrijving

Waarom zijn infographics zo populair? Omdat ze grote hoeveelheden of complexe informatie aantrekkelijk en helder presenteren. Uw publiek wil namelijk beter geïnformeerd worden, maar neemt minder tijd om grote stukken tekst te lezen. Infographics bieden hiervoor zowel als marketingtool of intern communicatiemiddel een mooie oplossing.

Het grote voordeel van een infographic is dat het complete verhaal in één oogopslag wordt weergegeven. Kleurrijke graphics, getallen en woorden leggen de kern van de boodschap duidelijk uit. Infographics zijn pakkend en blijven ons dan ook beter bij dan een lange tekst. Bovendien kan men er alle creativiteit in kwijt en komt de huisstijl van uw organisatie goed tot zijn recht in deze communicatietool.

Een infographic is ook heel geschikt om te delen via social media als Pinterest, Twitter en Facebook. Bovendien maken goed ontworpen en duidelijke infographics mensen nieuwsgierig. Dit maakt dat uw organisatie weer (extra) in beeld komt bij de doelgroep.

Voorkennis

Geen voorkennis vereist

Methodologie

Dit actualiteitsseminarie wordt voor een groep van maximum 70 personen georganiseerd en wil de deelnemers op een creatieve wijze inspireren over hedendaagse trends, vraagstukken en uitdagingen voor bedrijven. Het seminarie vangt aan met een hapklare theorie- en conceptpresentatie om na een smakelijke pauze vervolgens in te zoomen op realistische succescases, worst-case-scenario's, groepsdiscussies en -overleg, workshops en/of een interactieve vragen- en antwoordronde. Na afloop van het seminarie worden alle deelnemers getrakteerd op een heerlijke snack en is netwerken mogelijk met de gastspreker(s) en aanwezige bezoekers.

OP ZOEK NAAR EEN PRIKKELEND MAATSEMINARIE IN UW BERIJF?

Om uw persoonlijke of bedrijfsgebonden groeiambities waar te maken kan u op ons vertrouwen. Wat uw uitdaging ook is, vinden binnen ons ruime netwerk van ervaren vakspecialisten en -trainers beslist de mensen met wie u uw doelstellingen kan bereiken. Vertrekkend vanuit uw behoeften, visie en strategie ontwikkelen wij een oplossing volledig afgestemd op uw noden en wensen. Onze hands-on aanpak zorgt ervoor dat u praktische en bruikbare oplossingen hebt die onmiddellijk toepasbaar zijn.

Bovendien bepaalt u ook mee de best geschikte organisatievorm qua locatie, tijdstip en duur. De opleidingen en begeleidingen kunnen worden georganiseerd in uw bedrijf, op één van onze campussen of op een andere locatie naar uw keuze. Ook na uw opleiding of begeleiding wordt u nog verder ondersteund. Verbeteringen en veranderingen vragen immers continue aandacht. Dit zorgt er dan ook voor dat u volgens de juiste stappen verderop kan en uw investering blijft renderen. Bovendien kan u als zelfstandige of onderneming gebruik maken van 50% korting via de KMO-portefeuille.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Grafische vormgevers, onderzoekers, marketeers, communicatiemedewerkers, data- en informatie-analisten, content managers, datajournalisten, leidinggevenden en managers

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

U leert hoe u uit een dataset het juiste verhaal destilleert van 'big data' naar 'little data'. En hoe u dat vervolgens vertaalt naar een infographic. Het briefen en de-briefen van de dataleverancier of designer, het afstemmen met opdrachtgever en doelgroep, de 'do's and don'ts' in het maakproces, de meest gemaakte fouten, het komt allemaal aan bod. Na afloop weet u hoe u van 'cijfers naar infographic' komt.

Programma

  • Stap voor stap: 'visual storytelling' met cijfers
  • Het aansturen en leiden van het creatieve proces
  • Do's and dont's in het creatieve proces
  • Hoe organiseert u een team dat scoort?
  • Praktijkoefeningen
  • Veel praktische tips en voorbeelden