#040520
#Opleiding #Commercieel

Verkopen is (meer dan) een werkwoord - Met minder inspanningen meer salesrendement realiseren

Rendabel verkopen zonder zelf verkocht te zijn

Omschrijving

"Een training die sinds geruime tijd op mijn lijstje stond, niet enkel omdat Pieter De Smet de trainer is."

De 3 M'en : Met Minder inspanningen Meer salesrendement realiseren.

Rendabel verkopen zonder zelf verkocht te zijn! Een uitdagende doelstelling. Hoe maakt u van die doelstelling een werkelijkheid?

Verkopen is net als vissen ... Ook al hebt u beet, u moet uw (potentiële) klant nog wel binnenhalen, binnenhouden, en op een smakelijke manier behandelen.

Tijdens deze verkooptraining worden zeer veel praktische tips & tricks gepresenteerd, geargumenteerd, gedemonstreerd in functie van het realiseren van uw 3 M'en, ...

"Verkopen is de mooiste activiteit die u kunt doen met uw kleren aan" (Pieter De Smet). Als u het echt beheerst, hebt u elke dag plezier. Alle face-to-face-gesprekken zijn anders. Alle (potentiële) klanten ageren of reageren op hun manier.

Rode draad doorheen de salestraining is het geven van een concreet antwoord op de vraag: Waarom moeten (potentiële) klanten (blijven) samenwerken met u? Contacten met (potentiële) klanten moeten wederzijdse winst (in de breedste betekenis van het woord) én efficiëntie opleveren. Kennis zonder kunde leidt tot commerciële steriliteit. Kunde zonder kennis leidt tot commerciële fertiliteit. Daarom worden 2 sessies (= 25 %) besteed aan het simuleren van praktijkgesprekken en cases die grondig geëvalueerd worden.

 

'Elke deelnemer aan deze salesopleiding ontvangt als bonus het boek 'Verkopen is meer dan een werkwoord', geschreven door Pieter De Smet (uitgeverij ACCO).

 

Pieter De Smet over klanten en prospects

'Jouw (potentiële) klant is de allerbelangrijkste persoon die je kent. Hoe je hem ook ontmoet (aan de telefoon, met een schrijven of in hoogsteigen persoon). Een (potentiële) klant is geen onderbreking van jouw werk. Hij is het doel ervan. Jij doet hem geen plezier met hem van dienst te zijn (al lijkt dat soms zo) ... Hij doet jouw een plezier met zijn samenwerking. Een (potentiële) klant is geen buitenstaander van jouw zaak. Hij is er een onderdeel van. Een (potentiële) klant is nooit een stukje statistiek. Hij is op de eerste plaats een mens van vlees en bloed met dezelfde gevoelens van sympathie en met dezelfde emoties als jij. Dus ook met dezelfde vooroordelen. Een (potentiële) klant is nooit iemand om mee te debatteren of om gezellig moppen mee te tappen. Ook hij is een zakenmens wiens tijd en geld kostbaar is. Een (potentiële) klant is iemand die zijn zakelijke moeilijkheden, problemen en andere zakelijke wensen aan jou vertelt. Het is jouw taak die moeilijkheden, problemen en wensen op basis van toegevoegde waarde voor hem (én voor jezelf) op te lossen en te vervullen. Je zult alles doen om dit in de realiteit vorm te geven.'

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor de mensen die willen leren verkopen (of meer verkopen). Voor iedereen die verkoopvaardigheden wil ontwikkelen of uitbreiden in een Business-to-Business omgeving. Alle aspecten van het verkoopvak komen in deze training aan bod.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

U verwerft in deze training de essentiële kennis, kunde, skills, en attitude voor verkopen: Fundamentele aspecten over prospecteren; Het eerste face-to-face-contact met een prospect; Het vinden en analyseren van behoeften; Argumenteren & Demonstreren; Omgaan met bezwaren; Onderhandelen; Afsluiten van een cont(r)act.

Programma

Een greep uit de onderwerpen die tijdens de 8 workshops behandeld worden:

  • Wat is verkopen? Wat verkoopt u eigenlijk? Hoofddoelstelling van uw salesinspanningen? Een kwalitatieve benadering van het woord 'kwaliteit'.
  • Beïnvloeden in een notendop: Beïnvloeden via de ogen, via kleuren, via de oren, via handentaal, via voelen, via de neus, via kledij en uiterlijk, via recente testimonials, via het geven van positieve keuzes. Beïnvloeden via spelen met de prijs ...
  • De behoeften van (potentiële) klanten: Wat is een behoefte? Soorten behoeften? Nooit de behoefte, wel het beleven van het emotionele resultaat van het bevredigen van de behoefte zet aan tot handelen ...! Wat willen (potentiële) klanten van u als verkoper en van uw firma, en hoe dit realiseren? Zekerheidsgevoel. Waarderingsgevoel. Vrijheidsgevoel ...
  • Klantvriendelijk contact (op)nemen met de (potentiële) klant: Voorbereiden van het (potentiële) klantencontact: het model C.R.A.C.. De eigenlijke contactname met de gesprekspartner(s): 'U krijgt nooit een 2de kans om een goeie 1ste indruk te maken': hoe? Wat te weten komen? ...
  • Klantvriendelijk argumenteren en demonstreren: Soorten argumenten? Hoe argumenteren? Onder andere volgende aandachtspunten komen ook aan bod: Het verschil tussen argumenteren en demonstreren? Hoe (potentiële) klanten verbaal en non-verbaal overtuigen/overhalen? ... Wat een geluk dat uw (potentiële) klant bezwaren uit ...: Wat is een objectie? Soorten objecties? Oorzaken van heel wat bezwaren? Hoe behandelt u een opwerping? Wat als jouw (potentiële) klant jouw voorstellen 'te duur' vindt? Efficiënt non-verbaal reageren op twijfel, onverschilligheid en bezwaren ....
  • Klantvriendelijk afsluiten van het contract: Waar en hoe worden beslissingen genomen? Wanneer en hoe uw (potentiële) klanten assisteren in het transformeren van een koopintentie in een koopdaad? Wat doen om cognitieve dissonantie te vermijden? ...
Datum Startuur Einduur
woensdag 26/09/2018 18:30 21:30
woensdag 03/10/2018 18:30 21:30
woensdag 17/10/2018 18:30 21:30
woensdag 24/10/2018 18:30 21:30
woensdag 07/11/2018 18:30 21:30
woensdag 14/11/2018 18:30 21:30
woensdag 12/12/2018 18:30 21:30
woensdag 19/12/2018 18:30 21:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

2004-520-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Pieter De Smet put uit méér dan 30 jaar ervaring in het opleiden en trainen in verkoop. Hij is actief als lector aan Vives en zaakvoerder van het consultancybureau Pidesco.

Een aantal referenties

Daihatsu Belgium ; Nissan Belgium ; Toyota Belgium ; Cimar ; De Witte Lietaer ; Edelcolor ; Ortis ; G.S.E. ; UAB ; IRR ; Sofinal/Cotesa ; Sofiprint ; Sleepy ; Magnus ; Renson ; Blaupunkt ; Bulthaup ; Group Cheyns ; Dobbit Communications ; Wiels & Partners Milieubureau ; Tropicana Europe (Nv. Looza) ; Van Marcke ; INS ; Dupont ; BNS ; Koramic Group ; Flanders ; Waak ; Vanderbeke ; TVH; Arcadent; ING-Lease; Savaco; Winsol; Ypsilon; Beltrami; Arseus Group; Sadef; Modular Lighting Instruments; Mc Bride; Lafaut bouwgroep; TraxGo, Waregem; Logi-technik; Recordbank; Food Service Group...

Edelcolor (Saint-Quentin, France) ; 3 Suisses (Groothertogdom Luxemburg) ; Reformhaus Fachakademie (Frankfurt, Duitsland) ; Dame Nature (Lyon/Paris, France) ; Rayons Verts (Reims, France) ; Ipra/Forcomex (Roubaix, France) ; Linum (Tourcoing, France) ; Manupièce (Lyon); ...

"Een training die sinds geruime tijd op mijn lijstje stond, niet enkel omdat Pieter De Smet de trainer is."