#160277
#Opleiding #Commercieel

Van positionering naar content marketingstrategie: uw concrete communicatieplan in 12 stappen

In 12 stappen naar een strategie waarmee u meteen kan starten

Introductie

Omschrijving

Van positionering naar contentstrategie in 12 stappen

In deze training helpen we u om de strategie van uw bedrijf of organisatie te bepalen en bouwt u aan uw concreet content communicatieplan.

In 12 duidelijke stappen komt u tot een resultaat waarmee u meteen aan de slag kan. Stap voor stap naar een eigen content-strategie op maat voor uw organisatie of merk.

Over Content marketing

Met zinvolle informatie, die niet direct gekoppeld is aan uw producten of diensten, biedt u uw doelgroepen een meerwaarde en "verbindt" u ze met uw organisatie.

Het doel van content marketing is divers: bestaande klanten informeren, een imago opbouwen, meer verkopen, de zichtbaarheid van uw merk vergroten, de trendsetter in uw vakgebied worden,... m.a.w. de basis van marketing tout court.

Dat content marketing aan belang heeft gewonnen, komt door de hoeveelheid info die we op vandaag moeten verwerken. Om op te vallen moet u info verstrekken die uw doelgroep(en) waardevol en nuttig vinden.

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/what-s-in-it-for-them

Kathy Van Tieghem over de training: " Ik heb ongelofelijk veel tips opgedaan, zowel voor externe communicatie als voor interne. De oefeningen met de foto's en woorden zijn zeer handige tools om bvb. intern de neuzen in dezelfde richting te zetten en de GPS-oefening schept dan weer enorme mogelijkheden om eender welk project mee aan te vatten. Ook wat betreft content heb ik zo veel opgestoken van Tina én van de andere deelnemers. Ik vond het heel fijn dat er interactie mogelijk was. Tina is één van de meest begeesterde lesgevers is waar ik ooit een training bij gevolgd heb. Haar expertise, enthousiasme en down-to-earth aanpak vond ik zeer verfrissend en ik heb me dan ook geen seconde verveeld. Voor mij is het beste bewijs van een goede opleiding als ik buiten kom en de ideeën in mijn hoofd opborrelen."

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie binnen het bedrijf of de organisatie deel uitmaakt van het marketing & communicatieteam of daarin een functie ambieert.

Bijkomende info

U kan deze training ook boeken als In-house training, in ongewijzigd programma of specifiek ontwikkeld op maat van je organisatie. U kan ook bij ons terecht voor coaching en consulting. Voor meer info, contacteer Luc Verhaeghe op het nummer 078 35 36 38 of via luc.verhaeghe@sbm.be

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • U kan na deze training meteen aan de slag met uw eigen contentstrategie
  • U kent je doelen, uw doelgroepen, uw gewenste resultaat
  • U kent de verantwoordelijkheden en rollen en de communicatietools om uw strategie uit te voeren
  • U hebt een tool in handen om uw strategie te monitoren en bij te sturen

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/what-s-in-it-for-them

Programma

Julie Deneweth over deze training: "Ik vond het één van de beste opleidingen die ik de laatste jaren volgde. Heb heel veel concrete tips meegekregen waar ik actief mee aan de slag kan. De sessies waren gevarieerd en interactief opgebouwd. Top!!"

PROGRAMMA

We beginnen bij het fundament en gaan stap voor stap verder om zo een eigen contentstrategie op maat te ontwikkelen voor uw bedrijf of merk. Elke stap bespreken we uitvoerig en passen we toe op uw specifieke situatie.

  • Fundament: we starten met het bouwen van uw fundament: missie, visie en de vooropgestelde positionering van uw bedrijf of merk. Hoe zet u uw bedrijf in de markt, wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van uw concurrenten? Pas als uw fundament duidelijk bepaald werd kan u verder bouwen.

  • Doelen: tijd om uw doel te bepalen. Is het een organisatie- of projectdoel of een heel specifiek merkgerelateerd doel?

  • Hindernissen: waarom hebt u uw doel nog niet bereikt? Zijn er hindernissen die uw doel in de weg staan?

  • Hindernis eliminator: wat moet u doen om uw doel te bereiken, waar moet u optimaliseren?

  • Persona's: we stellen persona's op en bepalen hun wensen

  • Content: nu pas bepalen we de kernboodschap, thema's of issues

  • Tactiek: hoe gaan we het plan uitvoeren?

  • Communicatietools: we gaan selecteren uit het brede gamma communicatietools om zo optimaal uw doelgroep te bereiken

  • Resultaat: wat is het beoogde resultaat van uw contentstrategie waarmee u succesvol zult zijn.

  • Meten is weten: welke meetinstrumenten zijn er voorhanden?

  • Team: wie heeft er welke verantwoordelijkheid? Met welk team zal u deze strategie uitvoeren?

  • Strategie: we gaan alle voorgaande stappen samenbrengen tot 1 contentstrategie.

De training wordt met praktijkvoorbeelden toegelicht. Zowel succesvolle cases als hoe het niet moet. In 12 duidelijke stappen komen we tot een resultaat waar u meteen mee aan de slag kan.

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/what-s-in-it-for-them

Examen

In 12 stappen naar content stragegie

Datum Startuur Einduur
maandag 08/10/2018 09:30 12:30
maandag 08/10/2018 13:30 16:30
maandag 15/10/2018 09:30 12:30
maandag 15/10/2018 13:30 16:30

Data en prijzen onder voorbehoud van onverwachte wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078/353 653
  • F: 050/403061
  • info@syntrawest.be

prijsinfo

2016-277-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Tina Fabry is een experte in strategie, marketing en communicatie. Met meer dan 20 jaar ervaring in strategische functies in de communicatiewereld koppelt ze theorie en praktijk moeiteloos aan elkaar. Het resultaat zijn hands-on trainingen waarmee je meteen aan de slag kan.

Tina heeft een grote passie voor creatieve marketingstrategische communicatie en strategische creatieve concepten. Ze volgt alle nieuwe ontwikkelingen op de voet, volgt zelf opleidingen in binnen- en buitenland, en past haar kennis en vaardigheden dagelijks toe in haar eigen praktijk.

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/what-s-in-it-for-them